El dirigent del PSC que triomfa al congrés del PP: "Venint aquí has demostrat tenir el que s'ha de tenir"

És difícil d'imaginar a Espanya que el responsable de política municipal del PSOE acudís en aquests dies al congrés del PP. Això no obstant, aquest dissabte, el responsable de política municipal de l'executiva del PSC, Joaquim Fernández, ha acudit al congrés del PP català, responent al costum de convidar altres formacions a la cloenda de les cimeres dels partits. Tot i que aquesta dinàmica és habitual en els congressos, la presència del dirigent del PSC per escoltar els discursos del president dels populars catalans, Alejandro Fernández, i del líder estatal, Alberto Núñez Feijóo, no ha deixat de cridar l'atenció. I ha estat present en les intervencions dels màxims líders del partit.

Començant pel tot just ratificat com a president del PP català que, en prendre la paraula per iniciar l'acte de cloenda, ha volgut saludar de manera especial el representant del PSC. "Et juro que a mi em caus de conya, però el que sentiràs a partir d'ara no sé jo...", ha ironitzat Alejandro Fernández, en referència a l'enfrontament que viu el PSOE amb un PP que malda per fer fora Pedro Sánchez de la Moncloa.

"Tens el cal tenir"

"Tu tranquil. No esperem que ens aplaudeixis, però tampoc ho descartem. Si en algun moment te n'adones que tenim la raó, ets a casa, aplaudeixes i tan amics", ha continuat Fernández que, ha agraït públicament la presència del membre de l'executiva del PSC: "A mi m'agrada la gent que té el que cal tenir. I tu has demostrat venint aquí que ho tens i t'ho agraixo moltíssim".

Les ironies del president del PP han arrencat els riures del públic i els aplaudiments al representant del PSC, que els ha encaixat no només amb esportivitat, sinó dempeus.

"Millor aquí que al comitè federal del PSOE"

També Feijóo ha volgut saludar de manera especial la presència de Joaquim Fernández, el qual ha assegurat que ha escollit "molt intel·ligentment": "Ha encertat plenament, entre estar al comitè federal del PSOE a Madrid o ser aquí".

Alejandro Fernández ha explicat que no fan cordons sanitaris i que han convidat tota mena de partits i entitats que respecten la llei i els drets humans, als quals ha agraït la seva presència. Entre els convidats que han acceptat la invitació al congrés del PP no hi havia més representants d'altres formacions polítiques, però sí hi havia José Domingo d'Impulso Ciudadanos; representants d'entitats empresarials, com PIMEC o Foment; la Federació de Cases Regionals i Entitats Culturals de Catalunya i la Federació d'Entitats Andaluses; representants sindicals de la Policia i dels Mossos, de l'Associació Unificada de la Guàrdia Civil, de l'Associació de Víctimes d'Organitzacions Terroristes...