El Parlament de Catalunya reprèn aquest dimecres, 30 de setembre, el debat de política general amb les intervencions dels grups parlamentaris, després del discurs pronunciat dimarts pel president de la Generalitat, Salvador Illa. La sessió començarà a les 9.00 hores i els partits disposaran de 30 minuts cadascun per valorar els anuncis del cap de l'executiu, exposar les seves propostes i plantejar les seves crítiques. Illa respondrà individualment a cada grup, que tindrà dret a un torn de rèplica de 10 minuts. El debat continuarà dijous amb la votació de les propostes de resolució. Segueix en directe tota l'última hora, les intervencions i les reaccions dels partits al Parlament.
Pausa a la sessió del debat de política general al Parlament. Es reprendrà a les 15.00 hores.
Albiach ha insistit a Illa que hi ha qüestions que requereixen temps, però també afegeix que d'altres les "estan dilatant". Al fil, ha lamentat que en un any no s'ha posat en marxa la unitat antidesnonaments o ha retret als socialistes que "privatitzen" la gestió de l'aigua. "Sense plantar cara als rendistes, una pota de la taula se'ns cau", ha avisat la dirigent dels Comuns.
El president Illa ha afirmat que està "a sobre" de la situació de la SEAT de Martorell dins de les seves competències, com també el ministre d'Indústria, Jordi Hereu. També ha asseverat que està pendent de la crisi econòmica a Alemanya i dels acomiadaments al grup Volkswagen.
Sobre Rodalies, Illa ha afirmat que la inversió ferroviària més important que s'està fent a tot Espanya és l'estació de la Sagrera i que hi ha més de 150 intervencions en marxa per millorar la xarxa de trens. També ha enaltit que la cogovernança del servei ferroviari és un repte difícil, però que és un gir "imprescindible" de mentalitat per garantir el millor servei.
El cap de l'Executiu català ha descartat que tingui un discurs "triomfalista", però ha apuntat que vol deixar palès en aquest debat parlamentari que "hi ha coses que estan funcionant" i que ha volgut atiar l'esperança en el futur davant de les incerteses i adversitats al món. En rèplica a Albiach, també ha afegit que creu que estan "guanyant el dia a dia" en matèria d'energies, aigua, infraestructures i altres qüestions.
Illa revela a Albiach que hi ha 694 diligències prèvies obertes d'expedients per incompliment de la llei d'habitatge i que les sancions "algunes, picaran". "Cada vegada que hi hagi una infracció de la llei, continuarem", ha promès el president, que ha apostat per una resposta "contundent".

El president Illa replica a Albiach agraint el "sentit de país", com ha fet amb ERC, per a arribar a acords tot i tenir projectes polítics "diferents" i puguin "discrepar en els mètodes". Pel que fa a l'habitatge, "prioritat de país", ha avisat als Comuns que la crisi no la solucionarà sola la Generalitat, sinó que cal implicació de les empreses constructores. "En què es pot fer més en habitatge?", ha plantejat Illa a Albiach, tot recordant que estan fent "tot" el que li permeten les competències que té el Govern.
Albiach denuncia que "vivim una crisi d'acaparament de la riquesa" i que un gran nombre de la població viu cobrant uns 1.400 euros mensuals en dotze pagues mentre els beneficis empresarials incrementen. "Com pot viure una persona amb aquests diners a Catalunya?", es pregunta la dirigent dels Comuns, que retreu que mentrestant "alguns parlen d'invasió i gran reemplaçament". "Els veritables colonitzadors són fons i bancs", ha resolt Albiach, que ha avisat que no era bona idea "regalar poder" externalitzant infraestructures i energètiques quan el que cal, diu, és "un govern fort que vagi de la mà de la gent".
"La principal amenaça de la democràcia ve quan la gent no sent quotidianament la seva utilitat", ha avisat Albiach. Sobre això, la dirigent dels Comuns ha asseverat que "guanyar el dia a dia" a l'extrema dreta és que els trens funcionin, garantir l'habitatge, no esperar mesos per una prova diagnòstica a la sanitat pública, tenir energia "neta, barata i nostra" o no mercantilitzar l'aigua. D'altra banda, Albiach ha retret al PSC, Junts i Vox l'ordenança de Lleida per multar l'ús del vel integral a les dones musulmanes, perquè considera que no les protegeix.
Albiach ha retret a Illa que digui que és qui més està fent en matèria d'habitatge i li ha preguntat que amb qui es compara. "Comparar-se amb Ayuso, Mazón o Moreno Bonilla no és cap mèrit, hauria de ser el mínim", ha avisat la dirigent dels Comuns.

Fernández (PP) recorda que Illa el 2017 es manifestava amb SCC: "Hi ha polítics flexibles, vostè és Blandiblú". El líder del grup popular s'enfronta al president pel català: "El reto a un examen. Veurem qui estima la llengua"
La presidenta del grup parlamentari dels Comuns ha avisat que en els darrers quinze anys no s'ha fet habitatge públic a Catalunya i que els que hi havia de protecció oficial s'han anat perdent. Albiach ha acusat Junts d'haver estat "més el problema que la solució", perquè quan han governat, ha dit, amb Calvet i Puigneró al càrrec d'Habitatge, es van acabar escassos pisos de protecció oficial.
Albiach diu a Illa que la seva presidència es basa "només en anuncis" i "es deixa la feina a mitges". La dirigent dels Comuns ha avisat que els fons "estan comprant el país" amb l'ajuda del PSOE i el PP i que això és "el principal problema que tenim". "Alguns s'han pensat que és una professió estar al sofà vivint de rendes mentre la gent li fa una transferència de més del 70% del seu salari. Cal dir una cosa tan òbvia que ser rendista no és una professió", ha apuntat Albiach. També ha afirmat que els socialistes s'estan adonant d'això ara per la pressió dels carrers, quan feia poc defensaven el contrari, però ha lamentat que hi ha una ministra d'Habitatge "que no fa res i un president que no la cessa".
Intervé ara al debat de política general la líder del grup parlamentari dels Comuns, Jèssica Albiach.
El govern espanyol es mostra "optimista" sobre el suport de Junts als dos decrets d'habitatge aprovats aquest dimarts pel Consell de Ministres. Fonts de l'executiu espanyol asseguren que han "treballat molt" en els textos "perquè tothom estigui còmode" i afirmen que veuen "predisposició" dels grups a facilitar l'aprovació de les mesures. El secretari general de Junts, Jordi Turull, ha explicat que el grup parlamentari al Congrés està "estudiant" els decrets, però ha avisat és des del "rigor" i que "no es deixarà pressionar". Des de Sumar, el ministre Urtasun ha afirmat que els juntaires es "poden sentir reflectits" en el text, mentre que Bustinduy ha avisat: "Qui pretengui bloquejar les solucions al problema de l'habitatge patirà un altíssim cost polític".
Illa també ha denunciat les conseqüències on governen o han governat els referents de Vox, en referència a Trump, Netanyahu, Orbán o Milei. "Genocidi que vostè no ha condemnat, expulsions de persones que fa anys viuen i treballen en un país, creixement de la violència i la pobresa a l'Argentina...", ha enumerat el president socialista. Illa també ha citat el papa Lleó XIV per amonestar Garriga sobre la discriminació de les persones per raó d'origen, tot recordant-li que tots dos són religiosos.
En la seva intervenció des del faristol, Ignacio Garriga ha acusat el president Illa de ser un corrupte i un mentider. Illa li ha contestat en el seu torn de rèplica que és "un indocumentat, un maleducat, un provocador, un extremista i un demagog, les cinc coses juntes". El mandatari socialista ha afirmat que pot cometre "errors", però que no diu "mentides". Sobre la corrupció, ha replicat que Vox ha d'explicar el seu finançament de Rússia i Hongria i les denúncies d'exdirigents del partit expulsats. També ha defensat que en els casos de corrupció que han esquitxat el PSOE, s'ha actuat.

Paral·lelament al debat de política general al Parlament, aquest dimecres es manté l'acampada a la plaça Catalunya de Barcelona pel dret a l'habitatge. Per ara, no han concretat fins quan es pot allargar, ja que es decidirà en assemblea. Durant la nit s'han concentrat fins a una cinquantena de tendes de campanya, després que el desnonament de l'anciana de 87 anys Maricarmen a Madrid hagi tornat a portar la crisi de l'habitatge al centre de l'agenda política.


Després que el president Illa hagi expressat la seva voluntat de combatre els discursos d’odi, Fernández (PP) l'ha instat a condemnar "que es normalitzi l’expressió ‘Puta Espanya’ per part de càrrecs públics rellevants de determinades formacions polítiques". Illa, al seu torn, ha condemnat aquesta expressió, com també "puta Catalunya" o qualsevol variant, perquè, ha dit, advoca per la "bona educació".

El líder del PP català, Alejandro Fernández, ha avisat al debat de política general al president Illa que el nou model de finançament no gaudeix "d’una majoria superàmplia" a Catalunya, i "no el volen ni els seus a la resta d’Espanya". "I vostè em demana coratge per defensar aquest nyap?", ha preguntat el dirigent popular. Illa ha instat Fernández a tenir el "coratge" de defensar un millor finançament per a Catalunya davant del president del seu partit, Alberto Núñez Feijóo. En aquest sentit, ha animat el dirigent del PP català a buscar aliats a València, Múrcia o Andalusia.

ERC reclama a Illa abordar el conflicte polític i reivindica el dret a l'autodeterminació. Jové recorda que PSC i ERC van pactar una Convenció Nacional que encara no s'ha impulsat i apressa a complir els pactes
Illa anuncia una proposta per endurir al Codi Penal la tinença il·lícita d'armes. El PSC plantejarà una iniciativa perquè el Parlament impulsi la modificació al Congrés dels diputats
Junts portarà a votació la reprovació d'Illa i insta ERC i Comuns a "rectificar": "És el pitjor president". És el primer cop que es porta a votació la reprovació d'un president al Parlament i fa una crida a ERC i Comuns.
És el torn del líder del grup de Vox al Parlament, Ignacio Garriga.
Salvador Illa agraeix a Alejandro Fernández que representants del PP assistissin a la cimera sobre Educació celebrada divendres 25 de setembre.
El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, i el secretari general de Junts, Jordi Turull, estan presents al Parlament aquest dimecres per seguir el debat de política general.


Salvador Illa respon Alejandro Fernández. Reclama als populars suport al nou sistema de finançament i retreu que acusi el Govern de la crisi d'habitatge quan el problema ve de molt lluny, fins i tot del governs del PP.
El PP proposa suprimir impostos com el de successions, protecció dels propietaris catalans, cultura de l'esforç a l'escola, suports a les Forces de Seguretat de l'Estat, immigració ordenada i energia i aigua accessible per a tothom i suports a les grans infraestructures com l'aeroport del Prat.
Intervé ara el president del grup parlamentari del PP, Alejandro Fernández.
Jové (ERC) replica a Illa que "conduir mirant el retrovisor és perillós quan venen corbes". El líder del grup d'ERC avisa que li cal un "projecte de país amb ambició, gestió i lideratge". Jové li ha insistit a Illa que ha de "liderar un país, no que Catalunya lideri Espanya". Així, ha afegit que cal complir els acords i ser "valent", perquè el govern autonòmic és "limitat" i "sense més sobirania no se'n sortirà". "D'on sortirà el 6% del PIB en educació amb un dèficit fiscal cada any del 8%?", ha plantejat Jové.

Illa assegura que el seu objectiu és tenir el màxim autogovern per a Catalunya i que així es poden posar d'acord el Govern i ERC. El president també ha negat que l'amnistia sigui un punt final per al conflicte polític, sinó que és el punt de sortida per a portar de nou a la política el que no havia d'haver de sortir de la política.
Sobre l'habitatge, Illa ha apostat per oferir "un camí de solucions" amb l'honestedat de dir a la societat que no és una cosa que es resoldrà ràpidament. El president ha afirmat que poden trobar un consens ampli amb ERC en la matèria i ha afirmat que en aquesta qüestió és on té la "màxima ambició", perquè no es pot explicar que persones que treballen i tenen el seu sou no es puguin permetre comprar tenir un pis.
Illa rebutja ser un "tecnòcrata" que vol estar al poder per estar-hi i afirma que creu en la política. Així, ha enumerat les diverses iniciatives en matèria d'educació, finançament o infraestructures que ha impulsat aquests dos anys per "millorar el futur de Catalunya". Sobre el seu tarannà, Illa ha afirmat que té la "màxima ambició, tocant de peus a terra, per construir la Catalunya de la pròxima dècada", i que creu en el diàleg.
El president Illa ha reconegut a ERC el "sentit de país" per arribar a acords tot i tenir idees de país i projectes diferents. Davant dels retrets de Jové, el mandatari socialista ha apuntat que intenta ser "objectiu i respectuós" amb l'herència que va rebre i que hi havia coses avançades i coses que calia millorar. "No tinc postures edenistes ni apocalíptiques", ha apuntat.
El dirigent d'ERC acaba la seva intervenció que davant la "desesperació" i "l'odi" cal donar "esperança" a la ciutadania i que aquesta la pot portar un projecte nacional i social ambiciós.
Jové avisa que el conflicte polític català no està superat, sinó que sempre ressorgeix "amb més força". També ha asseverat que l'amnistia no és la fi del conflicte, perquè "no acaba res i no és un perdó, és el reconeixement que la resposta de l'Estat per la via de la repressió va ser un error". El portaveu d'ERC ha lamentat la manca de garanties democràtiques del sistema espanyol, tot remetent a la negativa dels jutges a aplicar l'amnistia. Jové avisa que la impossibilitat de desenvolupar el projecte de país de Catalunya dins de l'Estat i la persistència del conflicte polític "és el principal dèficit del règim del 78".
El líder del grup d'ERC al Parlament afirma que l'independentisme, si es vol guanyador, ha de ser obert a la diversitat i integrar per "sobreviure com a nació". Jové ha avisat que cal traçar una línia vermella al feixisme i aixecar un mur davant de qui vol la idea d'una Catalunya "pura" i "essencialista".
Jové avisa a Illa que ha de dirigir un país, no limitar-se a gestionar una autonomia.
En matèria d'educació, Jové ha insistit que cal una gran entesa de país, que no impliqui només els partits polítics, i reforçar el suport econòmic a l'alumnat vulnerable. Sobre habitatge, el dirigent d'ERC ha avisat que cal expulsar els fons voltor del mercat i impossibilitar l'especulació "de manera urgent" o evitar els desnonaments de persones vulnerables. "Ni una Maricarmen més, però tampoc ni una Olga més", ha avisat, en referència a la dona que es va suïcidar a l'Hospitalet de Llobregat.
El dirigent del grup republicà afirma a Illa que hi seran, si compleix. "Som una doble garantia: ho farem tot per evitar l'arribada de l'extrema dreta als governs, però alhora utilitzarem cada vot per aconseguir els millors acords per a Catalunya, perquè la millora de les oportunitats i posar fi a la desigualtat són les millors receptes per barrar el pas a l'extrema dreta", ha apuntat Jové.
Jové assevera que cal un full de ruta amb avenços reals en sobirania nacional i social per a Catalunya, en el marc de l'acord d'investidura pactat amb ERC. "Aquest és el sentit de la legislatura i cap altre. No arrossegui els peus en complir tots els compromisos que va signar amb nosaltres", ha avisat. Jové ha apuntat en aquest sentit que sense complir no tindrà més acords i així no aconseguirà la desitjada estabilitat. També ha avisat a Illa que se li acaba el temps, amb la legislatura a Madrid pràcticament esgotada: "Cal que exigeixi el seu company de partit, Pedro Sánchez, que compleixi".
El líder del grup d'ERC avisa Illa que no té majoria per imposar les seves receptes i que li cal "escoltar". Jové li demana "propostes valentes" que "qüestionin el marc socioeconòmic que ens han portat fins aquí".
Jové retreu a Illa la "manca d'ambició nacional" i afirma que no hi ha idees o propostes o només són "caduques i basades en l'asfalt i el desarrollisme més castís". El portaveu d'ERC ha esmentat el fiasco de PISA, les infiltracions a les assemblees de docents, els problemes de Rodalies o una Administració pública "grisa". Tot plegat, sense que cap conseller hagi assumit responsabilitats polítiques, ha afegit.
El portaveu d'ERC avisa que no hi ha normalització després de l'espionatge amb Pegasus, quan es persegueix per portar una estelada o quan els jutges no fan complir la llei, en referència a l'amnistia. Jové també ha retret a Illa la relació entre independentisme i mala gestió i dècada perduda o ha lamentat el discurs de la superació de la tensió social. "Hauria de mesurar millor les seves paraules si vol que alguns li votem les seves propostes", ha avisat.
Jové afirma a Illa que presideix un Govern "en minoria, que viu de renda" i li retreu que és "sense ambició, sense gestió i sense lideratge". El portaveu d'ERC ha afirmat que tot i el suport de l'"establishment" i el discurs "triomfalista", el Govern d'Illa "no se'n surt i se li veuen les costures". Jové ha afirmat que Illa ha fracassat en les dues promeses: normalització institucional i bona gestió.
Intervé ara Josep Maria Jové, en representació del grup parlamentari d'Esquerra Republicana.
La presidenta del grup parlamentari de Junts ha avisat Illa que "sense ambició nacional, no pot aspirar a governar bé" i ha lamentat que les aspiracions de Catalunya "li pesen, ni fan nosa". Sales també ha criticat el president Illa per estar a Extremadura "espanyolitzant la Diada" el dia que l'escola de La Bressola a la Catalunya Nord era celebrant el seu aniversari.
Sales ha retret a Illa que va "qüestionar" el dret a vaga dels docents i ha lamentat una manera de governar en la qual s'han rebutjat sistemàticament totes les propostes de Junts en matèria d'educació i de climatització de centres. Sobre això, a més, ha criticat que s'ha deixat els alcaldes de Catalunya "als peus dels cavalls" amb la mesura que els ajuntaments es facin càrrec. "Els de Junts, però també els del PSC", ha avisat Sales.
El president Illa ha demanat a Junts que no "parli malament de Catalunya" perquè no li fa cap favor al país ni als catalans. Mònica Sales li ha replicat que no parla malament de Catalunya i de la gent que "aixeca la persiana cada dia", sinó que ho fa "del seu Govern".
Pel que fa a la seguretat, Illa ha demanat a Junts suport a la iniciativa que portarà aviat al Parlament per reforçar la resposta penal davant de la tinença i tràfic d'armes de foc. El Govern proposarà modificar el codi penal per actualitzar les penes a la realitat actual, elevant-les. També modificar els agreujants perquè qui faci gala de les armes en espais públics sigui més castigat. La iniciativa haurà d'arribar al Congrés dels Diputats per a aprovar-se.
Illa també ha defensat que és partidari d'una Catalunya "on cap tothom" i del "diàleg", però que "es planta" davant de posicions autoritàries.

Pel que fa a la reprovació anunciada per Junts, el president Illa ha ironitzat que no sap com prendre-la sent un grup que demanar una qüestió de confiança al president del Govern del qual formava part. "Què vol que li digui, no sé com prendre-me-la", ha insistit Illa. El mandatari socialista també ha lloat el "sentit de país" d'ERC i Comuns.
El president Illa ha replicat la líder del grup de Junts que és un estil polític "desfasat" dir que tot va bé quan un governa i que tot va malament quan un està a l'oposició, perquè el ciutadà "és madur" i ja fa dècades que hi ha democràcia, de manera que sap veure que no és així. El cap de l'Executiu català ha retret a Sales un dibuix "exagerat" i que no veu fidel a Catalunya. També ha recordat que Junts ha governat "molts anys".
Davant l'auge dels "autoritarismes" arreu del món, Sales ha asseverat que el catalanisme està sempre "amb la democràcia, el progrés i les urnes". La dirigent de Junts ha recordat que farà ara nou anys del referèndum de l'1-O i ha retret Illa que aquell dia "estava al costat de les porres i no de les urnes". Sales afirma que no ha renunciat a la independència i ha avisat que Catalunya la necessita "més que mai" davant d'un món que vira cap a "la llei del més fort".
Pel que fa a la seguretat, Mònica Sales ha avisat que cal protegir la gent i que no es poden "normalitzar" la multireincidència o els tirotejos. "Cal més policia, més autoritat i lleis que protegeixin la gent que compleix", ha avisat la dirigent juntaire. Sales ha afirmat també que Catalunya ha crescut molt demogràficament per la immigració i que aquesta cal ser "regulada" amb "drets, deures i catalanitat". Sales ha insistit a demanar les competències integrals en gestió migratòria per a Catalunya.
En matèria d'habitatge, Mònica Sales ha retret al Govern que ha comprat "totes les receptes dels Comuns, un model de més intervencionisme que ja ha fracassat a Barcelona". La proposta de Junts implica construir 120.000 habitatges que fan falta, mobilitzar sòl i fer-ne públics i privats. En ple debat social pel cas de la Maricarmen, Sales ha asseverat que "cap persona vulnerable ha de ser desnonanada" i, en aquest sentit, ha afirmat que si l'habitatge és d'un fons voltor, que aquest es faci càrrec, i si és d'un petit propietari, que ho faci l'administració.
La líder del grup de Junts argumenta que vol recuperar un "ascensor social espatllat" i que, per això, cal abaixar impostos a les "classes mitjanes i treballadores", per deixar de castigar "qui estira el carro", garantir l'educació i fer que els serveis públics "funcionin".

Mònica Sales ha insistit que Illa està utilitzat la Presidència de la Generalitat per "anestesiar i dormir" Catalunya, per "fer més menut un país". Per això, Junts presentarà una proposta per reprovar Illa com a president, un pas "excepcional i necessari", ha justificat Sales, que ha assenyalat que és la primera vegada que es fa. La dirigent del grup de Junts al Parlament ha afirmat cal que qui va donar suport a la seva investidura es posicioni de nou després d'aquests dos anys de gestió. "ERC i Comuns tenen una proposta per tenir una possibilitat per rectificar", ha avisat Sales.
La presidenta del grup parlamentari de Junts ha retret a Illa que les propostes i projectes en matèria d'habitatge, seguretat o infraestructures són "tots pel 2030" o en endavant. "Potser no se n'ha adonat, però el 2031 vostè ja no serà president de la Generalitat de Catalunya", ha disparat Mònica Sales. La juntaire ha donat la volta al discurs de la dècada perduda durant els governs independentistes i ha afirmat que aquesta és ara per manca d'inversió de l'Estat i la gestió de l'actual Govern. "La dècada perduda avui es diu Salvador Illa", ha resolt.
Sales acusa Illa d'haver fet "propaganda" amb els "eslògans" del Govern de tothom, la prosperitat compartida i el Catalunya lidera. "Tot era molt bonic fins que la realitat li va desmuntar", ha apuntat la portaveu juntaire, que ha assenyalat les nombroses protestes de diversos col·lectius i la "precarietat compartida" per docents, metges, pagesos o autònoms. Sales ha insistit que els problemes de la "Catalunya real" no desapareixen amb "propaganda".
La dirigent juntaire ha assegurat que Illa no ha estat a l'altura del càrrec i que l'ocupa sense la "dignitat" que mereix. "A Catalunya desgovern i no resol res, i a Madrid, submissió i procura que no li arribi cap problema a Pedro Sánchez", ha llançat Sales. La portaveu de Junts ha enumerat els problemes de Rodalies, a l'educació, d'habitatge, sensació d'inseguretat, les llistes d'espera a la salut i l'erosió del català i ha assegurat que "conselleria que mires, conselleria que fa aigües". "Està ensorrant el país. Més que un Govern semblen una empresa de demolicions", ha disparat Sales.
Mònica Sales interpel·la directament el president Illa: "Vostè és el pitjor president que ha tingut la Catalunya moderna". La presidenta del grup parlamentari juntaire ha afirmat que el país no havia tingut mai un president tan "incapaç de governar-la i tan poc disposat a defensar-la". Sales ha afirmat que tots els presidents anteriors s'han pogut equivocar, però que almenys "creien en la institució" i "sabien que la Presidència de la Generalitat no és un càrrec més".
El president del Parlament, Josep Rull, inicia la sessió i cedeix la paraula a la portaveu de Junts, Mònica Sales, que surt al faristol.
Tot a punt perquè comenci la sessió
Tot a punt per a una nova jornada del debat de política general, que començarà ara a les 9.00 hores. Els grups intervindran de més a menys representació parlamentària, amb Junts en primer lloc i el PSC tancant el torn. Cada formació disposarà de 30 minuts per exposar les seves posicions, després dels quals Salvador Illa respondrà individualment i s'obrirà un torn de rèplica de 10 minuts. El debat s'allargarà fins a la tarda i dijous es votaran les propostes de resolució.
Els membres del Govern i els diputats de tots els grups parlamentaris ja comencen a entrar a la cambra i a seure als seus escons per iniciar la sessió del debat de política general.
El finançament i l'educació, altres eixos del discurs
El nou finançament i l'objectiu de destinar el 6% del PIB a l'educació marquen el debat. Illa va defensar ahir el nou model de finançament per a Catalunya i va reclamar als grups parlamentaris que facilitin un acord. També va reivindicar un pacte educatiu per incrementar la inversió i va proposar reconèixer l'autoritat pública del professorat. Avui els partits tindran l'oportunitat de pronunciar-se sobre aquestes qüestions.
Els anuncis d'Illa sobre habitatge
Dos nous fons de 125 milions d'euros per facilitar l'accés a l'habitatge. En el discurs d'ahir, Salvador Illa va anunciar un fons de 25 milions per evitar desnonaments de persones vulnerables mitjançant la compra d'habitatges i un altre de 100 milions per impulsar la compra compartida de pisos entre particulars i la Generalitat. Les mesures se sumen al compromís del Govern d'ampliar el parc d'habitatge protegit.
Benvinguda al directe
Bon dia!
El Parlament reprèn el debat de política general amb les intervencions dels partits. Després del discurs de Salvador Illa d'aquest dimarts, avui és el torn dels grups parlamentaris, que valoraran els anuncis del president i exposaran les seves propostes i crítiques al Govern. Des d'aquest directe seguirem tota l'última hora, les intervencions i les reaccions que es produeixin al llarg de la jornada.