El Govern preveu que si la pandèmia del coronavirus manté una evolució com la que està presentant en aquestes moments, la reincorporació dels treballadors públics als llocs de feina es podrà fer a partir de mitjans de maig o principis de juny, segons ha anunciat la consellera de Presidència, Meritxell Budó, en roda de premsa aquest migdia.

En qualsevol cas, la consellera ha subratllat que abans de concretar del calendari cal veure com evoluciona la pandèmia i les fases de desconfinament.

El departament de Polítiques Digitals i Administració Pública ha fet públic aquest matí una instrucció en què s’especifiquen en quines condicions es farà el retorn als llocs de treball. Serà un retorn gradual, amb l'establiment de torns i potenciant el teletreball, en què caldrà garantir les mesures d'higiene i distància laboral, segons ha explicat Budó.