El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha afirmat que la tardor de 2017 hi va haver "pressions" perquè la companyia automobilística tragués la seu social de Catalunya després de l'1-O, però ha celebrat que finalment no es prengués aquesta decisió.

En la seva compareixença en la comissió d'investigació del 155 al Parlament, ha negat que el Rei truqués directament a Seat per demanar que l'empresa deixés Catalunya, però ha afirmat que sí que hi va haver una trucada advertint que en un acte de la Casa Reial del 12 d'octubre d'aquell any es va comentar la situació de Seat.

Ha apuntat que en aquest acte hi van assistir alguns membres del consell d'administració de Seat, com l'exlíder del PP català Josep Piqué, i ha criticat que això va ser "un tipus de pressió", per ell.

Carnero ha explicat que durant aquells mesos de 2017 a Seat s'hi van fer diverses reunions del "gabinet de crisi" format per la direcció de la companyia i el comitè d'empresa, en les quals es va debatre si havia de treure la seva seu social de Catalunya, com van fer altres empreses.

Ha assenyalat que part de la direcció de Seat optava per sortir de Catalunya, però que "la pressió de la part social" va aconseguir que finalment no es prengués aquesta decisió, i ha agraït al president de l'empresa, Luca de Meo, que donés suport al fet que la companyia es quedés.

Carnero ha subratllat que també hi va haver trucades del Govern per part del llavors vicepresident i conseller d'Economia, Oriol Junqueras, però ha afirmat que no s'han d'interpretar com a pressions, sinó com a "preocupacions" del Govern del moment per la situació d'una de les empreses més importants a Catalunya.

Tanmateix, sí que veu com a pressions que en un acte de la Casa Reial es parli de la situació de Seat: "Què hi  pinta, parlar de Seat en un acte de la Casa Reial? No hi veig sentit".

També ha carregat contra el discurs del Rei del 3 d'octubre, que ha qualificat d'"incendiari", i ha dit que la principal preocupació en Seat és que des de la direcció de Volkswagen a Alemanya es deixi d'assignar la fabricació d'algun model a la planta de Martorell (Barcelona).