L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i la consellera d'Interior, Núria Parlon, han comparegut aquest dissabte al vespre per condemnar els greus aldarulls que han sacsejat el centre de la capital catalana, amb saquejos, contenidors incendiats i destrosses en diversos establiments comercials. "No permetrem que el que ha passat quedi impune", ha advertit Collboni, que ha promès una resposta contundent contra els responsables dels incidents. L'alcalde ha assegurat que l'Ajuntament no tolerarà que es tornin a produir escenes com les viscudes als voltants de la plaça de Catalunya i ha insistit que no permetran "que es vandalitzi Barcelona de manera gratuïta".
L'alcalde socialista ha garantit que les autoritats perseguiran els implicats en els aldarulls, tant els adults com els responsables legals dels menors detinguts. "El nostre missatge és de contundència, això no es repetirà i anirem darrere dels culpables", ha afirmat.
Al seu torn, Parlon ha detallat que els incidents han estat protagonitzats per unes 500 persones que s'han concentrat sense formar part de cap manifestació organitzada. Pel que fa al balanç policial, la consellera ha informat que els Mossos d'Esquadra han practicat un centenar de detencions, aproximadament una quarta part de les quals corresponen a menors d'edat. A més, ha avançat que hi haurà més arrestos.
Per contenir els aldarulls, els Mossos han mobilitzat un total de 210 agents en un dispositiu que també ha comptat amb la col·laboració de la Guàrdia Urbana de Barcelona, els Bombers i altres serveis. La intervenció s'ha desenvolupat enmig de les corredisses, els llançaments d'objectes i els incendis que han afectat diversos carrers del centre de la ciutat.
L'Ajuntament preveia complicacions
Collboni també ha explicat que l'Ajuntament de Barcelona feia dies que treballava amb la possibilitat que aquest dissabte es produïssin incidents, arran de les convocatòries i els missatges que circulaven per les xarxes socials. Davant d'aquest escenari, el consistori havia adoptat "mesures preventives" per reduir els riscos, entre les quals "la retirada de runa i contenidors de la via pública" per evitar que poguessin ser utilitzats durant possibles actes vandàlics. Malgrat aquests preparatius, l'alcalde ha reconegut que "no s'han pogut impedir els aldarulls" per les característiques dels incidents que finalment s'han desencadenat al centre de la ciutat. De cara a diumenge, ha anunciat que es reforçaran els serveis municipals per reparar els desperfectes i recuperar la normalitat als carrers afectats.