Pedro Sánchez és un habitual de la festa de la Rosa que el PSC celebra aquest diumenge a Gavà com a tret de sortida del curs polític. A més, però, aquest any, amb Sánchez assetjat per la crisi de Ceuta i desgastat després de mesos de persecució judicial al seu entorn més proper, els socialistes catalans volen convertir aquesta cita en una exhibició de suport al president espanyol i secretari general del PSOE. La convocatòria coincideix amb el tret de sortida d'un curs polític marcat per la campanya de les municipals i autonòmiques i la previsible convocatòria d'eleccions al Congrés. En aquest context, també el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, participarà en un acte que s'espera multitudinari a Badalona, l'ajuntament liderat per Xavier García Albiol, el seu home de confiança a Catalunya. La visita dels dos polítics espanyols se suma a l'aterratge dijous a Lleida i aquest divendres a Tarragona i Barcelona del líder de Vox, Santiago Abascal. El desembarcament espanyol a Catalunya ha provocat la resposta dels partits sobiranistes.
El PSC i el seu primer secretari, Salvador Illa, s'han convertit en el principal puntal de Sánchez al territori i la intenció d'aquesta formació és acollir al secretari general del PSOE amb una gran mobilització a Gavà. Aquest municipi ha estat sempre governat pel PSC, que té al Baix Llobregat un dels seus principals caladors de vots. A més, com és habitual, s'han organitzat autocars per desplaçar militants i simpatitzants de les diferents federacions. "Podrem gaudir d'una pineda de Gavà plena a vessar", pronosticava dilluns la viceprimera secretària del partit, Lluïsa Moret.
També el PP ha organitzat un gran acte per al seu líder estatal, Alberto Núñez Feijóo. Serà a Badalona, la tercera ciutat de Catalunya i principal feu dels populars. L'alcalde de la ciutat, Xavier García Albiol, s'ha convertit en l'home de confiança de Feijóo a Catalunya i en exemple d'un discurs contundent amb la immigració que li ha permès frenar el creixement de Vox al municipi. Albiol ha cridat personalment a participar en l'acte a través d'X, que es farà en el marc de la Festa de les Migas que es convoca a la ciutat, i a la qual preveu l'assistència d'unes 5.000 persones.
🔵 ¡Este domingo, Fiesta de las Migas! 🙌🙌
— Xavier García Albiol (@Albiol_XG) September 15, 2026
Os espero a partir de las 10:45 horas en el Parc del Centenari, junto al pabellón y al Centro Comercial Màgic #Badalona, para disfrutar de esta gran fiesta junto a @NunezFeijoo.
Todos aquellos que queráis venir, podéis escribirme por… pic.twitter.com/i61Y4UWl6j
La prèvia estatal d'aquestes dues convocatòries ha estat la visita d'Abascal aquest divendres a Tarragona i Barcelona, després de la rebuda que va registrar dijous a Lleida. En plena lluita pels volts d'extrema dreta amb Aliança Catalana, el discurs del líder de Vox a Catalunya ha centrat en el seu argumentari antiimmigració i en l'atac al govern de Sánchez per la gestió de la crisi de Ceuta.
Aquest divendres, Junqueras ha diagnosticat que la presència dels líders estatals dels tres principals partits respon a una estratègia electoral i ha advertit que "venen a buscar suports que mai han merescut". En declaracions des d'Alella, Junqueras ha advertit que "qualsevol vot" que vagi a parar a una formació "d'obediència estatal" estarà "desaprofitat". "Ningú d'ells prendrà cap decisió a favor de Catalunya, llevat que s'hi vegin obligats per la pressió d'Esquerra", ha sentenciat, el líder dels republicans que ha insistit en l'estratègia de marcar distàncies amb el govern d'Illa, al qual ha acusat de "falta d'ambició nacional".