El ministre de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, ha sortit aquest dimecres en defensa del PSOE, l’endemà que arrenqués al Tribunal Suprem el judici del cas Mascaretes. L’alt tribunal ha de dirimir si el llavors secretari d’Organització del PSOE i ministre de Foment, José Luis Ábalos; el seu exassessor, Koldo García; i l’empresari Víctor de Aldama formaven part d’una trama corrupta que cometia irregularitats en la compra de material sanitari durant la pandèmia del coronavirus. En la sessió d’aquest dimarts, Joseba García, germà de Koldo, va admetre que va anar dues vegades a recollir diners en efectiu a Ferraz. 24 hores després, Bolaños ha assegurat que “no hi ha hagut finançament irregular” en el seu partit. “La veracitat de les acusacions en un judici oral l’ha de valorar la justícia”, ha rematat.
“Els comptes del PSOE han sigut analitzats, estudiats i validats pel Tribunal de Comptes, per auditories internes i externes, per la nova secretaria d’Organització i s’han entregat a la justícia des del 2017”, ha defensat en declaracions als periodistes que l’esperaven al Congrés dels Diputats. El ministre hi ha anat per comparèixer a la comissió Constitucional i retre comptes sobre el Pla Normatiu 2025 del govern espanyol.
En aquestes declaracions davant dels mitjans, Bolaños ha assegurat que els socialistes condemnen “qualsevol tipus de corrupció”. “Ja sigui comportaments individuals o una trama organitzada per cometre delictes que tapin altres delictes”, ha assenyalat en referència explícita al cas Kitchen del PP; un judici que també ha arrencat aquesta mateixa setmana. El ministre de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts ha assegurat que tant la Kitchen com el cas Koldo seran jutjats en “judicis justos amb totes les garanties on podran defensar-se els acusats”.
El germà de Koldo admet al Suprem que va anar dues vegades a recollir efectiu a Ferraz
Joseba García, germà de Koldo García, va comparèixer aquest dimarts com a testimoni en el judici del cas Mascaretes. Durant l'interrogatori, va reconèixer que, com figura en la causa, va anar dues vegades a la seu del PSOE per recollir diners en efectiu que presumptament gestionava el seu familiar per a José Luis Ábalos, aleshores secretari d'Organització del PSOE.
El familiar de l'exassessor de l'exministre va negar al Tribunal Suprem que anés a Punta Cana per recollir presumptes pagaments del comissionista Víctor de Aldama dirigits a Ábalos, i va dir que va viatjar per explorar un negoci de plantacions de pitaia i que només va fer a aquest empresari el "favor" de recollir un sobre. La declaració de Joseba García va començar amb més silencis que explicacions per la seva condició d'investigat en el cas Koldo de l'Audiència Nacional, si bé, en arribar el torn de la lletrada del seu germà —que també és la seva—, es va estendre.