La regidora de Junts per Catalunya Elsa Artadi s'ha plantat aquest matí al carrer Consell de Cent de Barcelona per exigir que l'alcaldessa Ada Colau accepti els errors de la nova mobilitat que vol impulsar, especialment a la zona de l'Eixample de Barcelona. Un dels aspectes més criticats, per l'oposició però també per entitats i col·lectius, són els murs de formigó que tallen la circulació per un carril d'alguns carrers.

Ajuntament de Barcelona Mobilitat Bloc Formigó

Seient de formigó buit i reservat als vianants

La finalitat d'aquests seients és donar més espai als ciclistes i vianants, però, veient els resultats, la majoria dels qui passegen no seuen en cap d'aquesta mena de bancs gegants. Tampoc ha trobat l'aprovació de la mobilitat privada. Més enllà de criticar les restriccions, també avisen del perill que comporten aquests elements urbans.

En aquest sentit, Artadi és on ha incidit més: "Exigim a l'alcaldessa que retiri aquests elements rígids que ha posat en aquesta estratègia d'urbanisme tàctic, que pot tenir sentit, però s'han de preservar les mesures de seguretat. Separar l'espai per on van les bicis o els motociclistes amb elements rígids de formigó és arriscat i no compleix amb les condicions ergonòmiques i d'integritat física de les persones". Cal recordar que aquest pla de mobilitat ja supera els cinc milions d'euros des que es va posar en marxa durant la pandèmia pel coronavirus i no ha estat consultat ni informat abans d'aprovar-lo.

Artadi, acompanyada del seu equip al consistori, avisa que actuarà si cal davant la justícia per aturar aquest projecte: "Senyora Colau, retiri-ho immediatament abans que hàgim de lamentar un accident i prengui decisions ja abans que sigui massa tard. Portem un prec i esperem que accepti mesures per a la ciutadania. Ens reservem eines administratives i judicials, és un risc innecessari que no podem tenir". Motoristes BCN, un dels col·lectius més afectats, també fa dies que demana prendre mesures. Finalment, es van poder reunir amb el govern de Colau, però, de moment, no s'ha avançat en aquest punt.

El perill d'aquesta nova mobilitat no acaba amb els murs de formigó. Molts usuaris també lamenten que la pintura que es fa servir per reinterpretar la circulació no és antilliscant i ja s'han produït alguns accidents a la via pública, especialment amb la pintura blava. D'altra banda, tampoc entenen el sentit d'aquests espais, i gremis com el de la restauració, la Patronal Fecavem o associacions de comerciants com els pròxims a Via Laietana alerten de les conseqüències econòmiques que pot tenir restringir la mobilitat i fer modificacions sense ser consultades.