Tres dies després que es desfermés el caos al centre de Madrid durant l’última etapa de la Vuelta a Espanya, la Comissió Estatal contra la Violència, el Racisme, la Xenofòbia i la Intolerància a l’Esport ha proposat aquest dimecres sancionar 17 persones pels incidents registrats en les etapes 12, 14 i 15 de la Vuelta amb multes d’entre 3.000 i 4.000 euros. A més, la comissió planteja una sanció de 4.000 euros a un aficionat acusat de proferir insults racistes contra els jugadors del Reial Madrid, Kylian Mbappé i Vinícius Júnior.
En una nota de premsa del Ministeri d'Interior, la Comissió recull la proposta de sanció a “17 ciutadans” pels incidents que van afectar el desenvolupament de la Vuelta, en concret tres etapes, encara que no l'última de Madrid fa tres dies. “Les multes oscil·len entre els 3.000 i els 4.000 euros, així com la prohibició d'accés a esdeveniments esportius durant un període de sis mesos. Els expedients corresponen a actuacions de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil en els trams Laredo-Els Corrals de Buelna (etapa 12), Avilés-La Farrapona (etapa 14) i Aveiga-Monforte de Lemos (etapa 15)”, diu la nota.
Estos 5 manifestantes catalanes fueron los primeros en mostrar solidaridad con Palestina en la Vuelta a su paso por Figueres. Pararon la competición y fueron detenidos, criminalizados y tomados por locos. Ellos lo empezaron todo y nos mostraron el camino. Enormes. pic.twitter.com/K1TU7TUMiq
— Fonsi Loaiza (@FonsiLoaiza) September 14, 2025
A més, la Comissió Estatal contra la Violència, el Racisme, la Xenofòbia i la Intolerància en l'Esport ha acordat proposar una sanció de 4.000 euros i una prohibició d'accés als recintes esportius durant un període de 12 mesos a un aficionat del Real Oviedo acusat de proferir insults racistes als jugadors del Reial Madrid Kylian Mbappé i Vinícius Júnior. “La infracció es va detectar en el minut 37, quan les càmeres van captar a un home situat en el Fons Nord de l'estadi Carlos Tartiere que feia 'gestos corporals d'imitació d'un mico' i que va ser identificat per la Policia Nacional com a membre d'un grup ultra de l'equip local. El passat 6 de setembre va ser detingut i el Jutjat d'Instrucció 1 d'Oviedo investiga si existeix delicte”, afegeix l'escrit d'antiviolència.
🚨 MÁXIMA DIFUSIÓN A ESTE VIDEO.
— Real Madrid Fans 🤍 (@MadridismoreaI) February 26, 2025
Le hace el gesto de mono a Vinicius y la cámara le pilla.
pic.twitter.com/EwAPBezzYd
Multes als ultres de l'Hèrcules i Saragossa
D'altra banda, la Comissió anuncia una sanció de 60.000 euros i prohibició d'accés als recintes esportius durant dos anys imposada a membre del grup radical Curva Sur de l'Hèrcules d'Alacant que tenia una prohibició d'accés als recintes esportius decretada per la Subdelegació del Govern a Alacant i vigent fins al mes vinent de desembre. Finalment, també ha aprovat una bateria de propostes de sanció contra aficionats vinculats al grup ultra Ligallo del Reial Saragossa, multes que oscil·len entre els 1.500 i els 60.000 euros, per exhibició de bengales i altres comportaments contraris a la llei en els partits del Reial Saragossa contra el Deportivo de La Corunya i l'Osca de la passada temporada.