Ford ha anunciat una retallada de personal a Europa, sense aportar números concrets a falta de la negociació amb els representants socials, amb una sèrie d'accions "clau" entre les que no s'esmenta a la planta valenciana d'Almussafes, que dóna feina al voltant de 7.400 persones. Fonts de la companyia han confirmat que l'empresa retallarà milers de llocs de treball en territori europeu, encara que han assegurat que no hi ha determinada una xifra exacta per països.

Segons informa Europa Press, el fabricant d'automòbils nord-americà ja ha iniciat una consulta formal amb el seu comitè d'empresa i els seus socis sindicals, juntament amb altres parts interessades, per implementar la seva estratègia de transformació integral dirigida a reforçar la marca i crear un negoci sostenible i rendible a Europa.

Ford ja va avançar el passat 9 d'octubre, després d'una jornada maratoniana amb els representants dels comitès d'empresa, "decisions dures" a Europa per buscar la rendibilitat, que implicarien la reducció de costos en tots els àmbits i, previsiblement, la retallada de plantilla.

Transformar el negoci de l’automòbil

"Estem prenent mesures decisives per transformar el negoci de Ford a Europa. Invertirem en vehicles, serveis, segments i mercats que donin suport al llarg termini i de manera sostenible un negoci rendible", va assenyalar el vicepresident del grup i president de Ford Europa, Orient mitjà i Àfrica, Steven Armstrong.

A curt termini, la companyia nord-americana accelerarà la reducció dels seus costos estructurals i inclourà canvis en la seva cartera de producte, millorant o abandonant les línies de vehicles menys rendibles i abordant els mercats de baix rendiment. També realitzarà una revisió estratègica de Ford Sollers, l'empresa conjunta de la companyia a Rússia.

D'aquesta manera, portarà a terme un re disseny paral·lel per incloure una línia de vehicles més enfocats al client dins de tres grups de negocis: vehicles comercials, vehicles de passatgers i importacions.

Ford Europa aspira així a obtenir en el llarg termini un marge operatiu el 6%, amb retorns superiors al cost de capital per a cada grup empresarial. La firma nord-americana també posarà fi a la producció de la seva factoria de caixes de canvis Ford Aquitaine a Blanquefort (França), on treballen 850 persones, a finals d'agost d'aquest any, després de rebutjar una oferta del proveïdor de caixes de canvis Punch Powerglide per comprar la factoria.