El Govern d'Espanya no té entre els seus plans alliberar l'AP7, concretament, els trams Sagunt -Tarragona i El Campello-València tot i que la concessió d'explotació i conservació en forma de peatge acaba el 31 de desembre de 2019. En resposta parlamentària davant de la pregunta formulada pels diputats del PSPV-PSOE al Congrés també al·ludeix a la possibilitat que hi hagi liberalitzacions parcials o descomptes perquè l'AP7 pugui ser utilitzada com a circumval·lació en trams concrets, però el condiciona que s'arribi a un acord sobre això amb la Generalitat Valenciana, perquè aquesta aboni la despesa que genera.

Herick Campos, diputat socialista per Alacant, ha qualificat la resposta del govern espanyol com "la constatació d'un nou maltractament a la Comunitat i als i les valencianes, ja que hem d'assumir el pagament de peatge d'una carretera amortitzada, amb conseqüències en la mobilitat dels residents i pèrdua de competitivitat de les empreses, indústria, cooperatives, i sector turístic, davant altres comunitats que compten amb vies ràpides sense peatge".

Ha recordat que "els socialistes hem assumit el compliment dels acords de Govern del PP sobre pròrrogues del peatge per l'alt cost que tindria per les indemnitzacions i la inseguretat jurídica que podria traslladar a inversors, però aquesta situació ja no es dona, per la qual cosa han exigit que no hi hagi pròrrogues que poguessin generar nous compromisos i indemnitzacions per a empreses privades".

El PSPV ha sol·licitat al Govern "que atengui les peticions formulades per la Generalitat Valenciana per iniciar els tràmits necessaris perquè l'AP7 quedi lliure de peatge, ja que s'ha d'adjudicar una nova concessió d'explotació i manteniment però sense peatge i s'ha de revisar accessos i sortides, així com punts en què s'hauria d'ampliar la capacitat".

Broma del mal gust

Campos qualifica de "broma de mal gust que en la resposta parlamentària es mostri la seva disposició a aprovar liberalitzacions parcials, sempre que assumeixi el seu cost la Generalitat, quan és precisament la Comunitat Valenciana la comunitat autònoma pitjor finançada i fa un mes presumís el ministre de Foment en el Congrés d'haver assumit la despesa d'aquestes liberalitzacions parcials a Galícia, una de les comunitats més ben finançada i la que més inversió per habitant va rebre el 2017".