Les grans marques esportives internacionals es reserven els seus millors dissenys per al Mundial, la cita més important de l'any. Com és habitual, les firmes competeixen entre elles per aconseguir els millors patrocinis.
Dels 32 equips, la prestigiosa multinacional alemanya Adidas dissenya dotze samarretes. La nord-americana Nike farà el mateix amb deu seleccions. Els altres deu equips confien en marques més petites, sense tanta projecció internacional.
Aquí pots consultar tots els dissenys que ompliran els camps i les graderies russes a partir del 14 de juny, quan es jugarà el partit inaugural del Mundial entre Rússia i l'Aràbia Saudita.
Adidas, dotze patrocinis
La multinacional alemanya Adidas patrocinarà dotze seleccions del proper mundial de Rússia: l'Argentina de Leo Messi, la "republicana" selecció espanyola o l'amfitriona Rússia entre altres. La companyia també és partner i patrocinador oficial de la competició.
Alemanya
Suècia
Rússia
Mèxic
Marroc
Japó
Iran
Espanya
Egipte
Argentina
Bèlgica
Colòmbia
Nike aguanta el tipus
La companyia nord-americana és el patrocinador oficial de 10 conjunts internacionals. Equips de la talla del Brasil de Neymar, la França d'Antoine Griezmann, Anglaterra o Portugal són les seleccions que esponsoritzarà durant el mundial de Rússia. Un dels dissenys que ha causat més impacte és el de Nigèria. Els africans lluiran una samarreta que està inspirada en el Mundial del 1994 i que ha superat qualsevol previsió de venda tant a les botigues com per internet.
Anglaterra
Austràlia
Brasil
Corea del Sud
Croàcia
França
Nigèria
Aràbia Saudita
Polònia
Portugal
Puma i New Balance, les aspirants
L'alemanya Puma patrocinarà, de nou, a l'Uruguai de Luis Suárez, al Senegal i a les centre-europees Sèrbia i Suïssa. New Balance, que cada vegada aposta més pel futbol, patrocinarà Costa Rica i Panamà. Uhlsport, Hummel, Erreà i Umbro, completen "l'alineació" de marques per al Mundial de Rússia.
Uruguai
Sèrbia
Senegal
Suïssa
Panamà
Costa Rica
Islàndia
Dinamarca
Perú
Tunísia
Els resultats, com sempre, marcaran l'èxit o el fracàs d'una samarreta.