Durant molts anys el Volkswagen Golf havia estat el model més venut de la marca alemanya a Europa i l'autèntic rei de les carreteres europees. Un model que acumulen i més i menys que vuit generacions a la seva esquena però que ha vist com en els últims anys la seva quota de mercat ha caigut de forma notable, especialment en alguns mercats del vell continent.

És cert que continua sent, i amb molta diferència, el model més venut al seu mercat natal, a Alemanya, però també ho és que en mercats com l'espanyol aquest golf ha perdut molt terreny, estant fins i tot ara fora del Top 50.

 

Un dels principals problemes que té aquest model al nostre país és que té un preu de partida que s'apropa perillosament als 30.000 €, una quantitat que no és precisament baixa i per la qual molts espanyols prefereixen pagar per fer-se amb un SUV compactes abans que per un compacte tradicional, que compta amb menys habitabilitat, menys capacitat de càrrega i menys comoditat a l'hora de conduir.

L'Opel Astra, una alternativa interessant al Volkswagen Golf

Però un altre dels grans problemes que té aquest Volkswagen és que, com ha passat sempre, la immensa majoria de rivals generalistes del golf poden presumir de tenir un preu bastant més baix sense que això impliqui tenir una pitjor qualitat.

Si bé és cert que fa uns anys la diferència de qualitat entre el Golf i els models generalistes era evident, avui dia marques com Opel, Peugeot o Seat s'han posat molt les piles en aquest sentit, i, per exemple, l'Astra és un model que pot lluitar de tu a tu amb el Golf sense cap tipus de problema.

 

No és casualitat llavors que, tenint en compte que la versió d'accés de l'Astra compti amb una mecànica d'idèntica potència que el Golf, en els dos casos un motor de gasolina de 110 cavalls de potència associat a una transmissió manual, però que tingui un preu de partida uns 5000 € més baix, no siguin precisament pocs els que vegin en el model de la marca del llamp una opció molt més interessant per relació qualitat preu.

És més, no és un pocs els que consideren que és fins i tot una millor opció fer-se amb un Astra millor dotat quant a equipament i motor gastant es el mateix que es gastarien pel Golf més senzill.