Fa ja uns anys que el Volkswagen Golf ha anat perdent a poc a poc cupta de mercat dins de les nostres fronteres així com en la resta de mercats potents europeus. I no ho ha fet precisament perquè el compacte alemany hagi anat perdent qualitat, sinó per diferents factors.

Un d'ells és el fet que, com bé saben la marca alemanya, cada vegada són més els que prefereixen apostar abans per un SUV que per un compacte o un familiar. Un altre, com bé saben també en Volkswagen, és el fet que són diverses les marques que han fet un important pas endavant en el disseny dels rivals directes del Golf.

 

Si bé és cert que marques com Opel, Peugeot o Kia han fet molt bons treballs en els seus nous Astra, 308 i Ceed, no deixen de ser models que, per qualitat, se situen un esglaó per sota del Volkswagen. Tanmateix, no és cap altra que Mazda, una de les marques més ben valorades al nostre país, la que sí que pot presumir de tenir al seu catàleg u dels rivals directes més durs que té el Golf.

El Mazda 3, un dur rival per al Volkswagen Golf

No és cap altre que el Mazda 3, un compacte que, com bé podem veure en les imatges i com és habitual a la marca japonesa, pot presumir de tenir en el seu disseny i la seva elegància dos dels seus millors arguments de venda. Tanmateix, tal com podem veure també en quecochemecompro.es, la seva relació qualitat preu és, per a molts, fins i tot millor que la que té el model alemany.

 

Tal com podem veure a l'esmentat medi|mitjà, el Golf més bàsic de tots, que porta per un motor TSI de 110 cavalls de potència, té un preu de partida que superen els 29.000 €. Al contrari, el Mazda 3, ja des de versió més bàsica de totes, que en aquest cas compta amb un motor de 122 cavalls que, a diferència del Golf, sí que té un sistema de micro hibridació lleugera que li permet produir l'etiqueta ECO de la DGT, té un preu de partida de menys de 24.000 euros.

 

És per això que, tenint en compte que els dos són models que es troben a mig camí entre una marca generalista i una marca prèmium, cada vegada són més els que, més enllà del fet que compti amb l'etiqueta ECO, veuen al Mazda 3 com un pla B més que interessant a un Golf que, això sí, continua sent un dels millors compactes del mercat.