Skoda sap molt bé que, formant part del grup Volkswagen, en té més que coberta la seva esquena. La firma txeca és una de les macadures que, si bé és cert que sempre busca, com totes, el volum més grande vendes possibles, no aquesta en una guerra comercial tan evident com ho estan Seat o la pròpia Volkswagen.

És per això que Skoda es pot permetre, entre altres coses, tenir un catàleg més curt que el dels seus germans de grup. Això sí, per molt que sigui el tercer fabricant del grup, les seves vendes no són menors al nostre país.

Les xifres ja publicades de les vendes totals de l'any passat han situat a la marca com la setzena més venuda al mercat espanyol, amb alguns dels seus models entrant al top 100 de cotxes més venuts a Espanya.

Un d'ells és el Skoda Fabia, l'utilitari de la marca que, més enllà de competir amb els seus cosins, el Volkswagen Polo i el Seat Ibiza, té també diversos rivals de pes lluny de les fàbriques de la firma alemanya, com són el Renault Clio, el Peugeot 208 o el Ford Festa, clàssics a les nostres carreteres.

El motor bàsic de 80 cavalls del nou Skoda Fabia té els seus pros i els seus contres

Un Skoda que, com a bon model generalista que és, compte amb una àmplia gamma de motors que intenten cobrir les necessitats de tots els seus clients. El més bàsic de tots, el que dona accés a la gamma, és un senzill 1.0 MPI de 80 cavalls de potència. Un motor que es queda lluny del més dotat de la seva gamma, que arriba a lliurar 150 cavalls i que fa del Fabia un utilitari molt agressiu.

No és precisament el cas del MPI de 80 cavalls, un motor pensat per a aquells que, tenint en compte a més que per mida i habitabilitat aquest Skoda està ideat per a una conducció habitualment urbana, no tinguin pensat sortir molt de les grans urbs.

El motor més bàsic del Skoda Fabia, un 1.0 MPI de 80 cavalls, no és precisament el millor aliat per als que busquin sortir de la ciutat de forma habitual - Skoda

El fet de ser atmosfèric i de no contra amb la sempre positiva ajuda d'un turbo, per petit que sigui, provoca que aquest Fabia amb aquest motor pateixi en segons quins trams en carreteres, on es fa evident la falta de punch.

D'altra banda, Skoda sembla deixa més que clar aquest esperit urbà d'aquest Fabia amb un canvi manual de cinc machas, el que provoca que, en carretera o autopista, el motor vagi més revolucionat que si comptés amb una sisena marxa i, per tant, el seu consum sigui al seu torn més gran.

 

Tanmateix, per als que busquen un Skoda senzill (aquest Fabia amb aquest motor i el seu acabat més bàsic té un preu d'uns 12.000 euros finançant amb la marca), aquesta opció és més que útil i atractiva per a una conducció gairebé sempre urbana i alguna escapada puntual tenint sempre molt en compte les seves limitacions una vegada circulem per carreteres i autopistes.