Com és habitual al principi de cada any, són diversos els informes que apareixen resumint diferents tipus d'informació del sector de l'automòbil amb referència a l'any anterior. Així, fa tot just uns dies ja es van donar a conèixer les xifres de vendes totals a Europa, amb el Volkswagen Golf al capdavant i amb la marca alemanya, de nou, com la més venuda.

Tanmateix, no són els únics informes dels quals estan molt pendents els consumidors. I és que elabora de forma habitual Autodata té també molta importància.

Entre altres coses perquè es tracta d'un informe en el qual s'avaluen els models que més han hagut d'anar als tallers l'any passat. Ull, com bé s'apunten a l'informe, que recull dades de diferents països d'Europa entre ells Espanya, no es tracta tan sols de visites al taller per tractar reparacions, sinó que en aquestes visites també s'inclouen revisions habituals o petits treballs com a canvi de pneumàtics o bateries.

El BMW Sèrie 3 de quarta generació és un dels models que més han passat pel taller el 2021

Evidentment, tenint en compte que les visites al taller solen arribar (sobretot en el cas de problemes importants) amb models ja 'veterans', i tenint en compte també que aquest tipus de models passen l'ITV amb més freqüència que els més nous, la llista és plena de model que tenen ja uns anys.

BMW Sèrie 3 1999El BMW Sèrie 3 de quarta generació és un dels models que més va anar al taller el passat 2021 - BMW

Així, el model que més vaanar al taller va ser el Ford Focus de segona generació. Per darrere, el Opel Astra de tercera generació i el Seat Ibiza de tercera generació, que tanca el podi. A partir d'allà, els segueixen models com el Renault Mégane de segona generació, Volkswagen Golf de cinquena, Mercedes-Benz Classe C de segona, el Peugeot 307, BMW Sèrie 3 de quarta, l'Audi A3 de segona i el Nissan Qashqai de primera generació.

Models que té ja uns anys, en el cas del BMW Sèrie 3 la seva quarta generació va estar a la venda ens 1998 i 2007, i que, per tant, necessiten ja revisions i un manteniment molt més accentuat que el dels models molt més actuals.