Els SUV de mida mitjana no passen precisament pel seu millor moment. I és que, davant de l'auge de vendes dels SUV més compactes del mercat i amb models amb molt èxit com els Toyota C-HR, Seat Arona o Volkswagen T-Roc, alguns dels SUV de gran mig més ben dotats i més ben valorats al nostre país estan a l'ombra dels top vendes.

Això no significa que, evidentment, no siguin models que molts tenen en compte. I el millor exemple d'això són dues opcions que, per molt que no arribin a les xifres de vendes dels seus germans petits, sí que són SUV molt atractius. No són d'altres que el Toyota RAV4 o el Jeep Compass en la seva versió PHEV.

 

Dos models que destaquen per tenir una mida més gran que models com el C-HR o el Yaris Cross en el cas de Toyota així com el Renegade en el cas de Jeep. Així, compta amb més espai de càrrega, més habitabilitat, millors motors i equipament i, per tant, es converteixen així en models perfectes per als quals busquen una mica més que un compacte.

Tenint en compte que en la gamma dels dos models hi ha opcions híbrides, la pregunta que es fan molts veient que existeixen importants diferències entre ells és quin dels dos SUV híbrids en millor comprar.

La comparativa entre dos SUV híbrids que, malgrat que no són barats, són dues opcions molt atractives

I la resposta ha de ser, sempre i quan tinguem en compte la relació qualitat/preu dels dos models, el Jeep Compass PHEV. Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del Toyota RAV més bàsic de tots és de 36.100 euros per a la versió que arriba amb un motor HEV de 218 cavalls de potència, és a dir, un híbrid pur que li permet tenir l'etiqueta ECO de la DGT.

D'altra banda, tal com podem veure al mateix mitjà, el Compass compta amb una versió també híbrida, però en aquest cas és una versió híbrida endollable, una PHEV, que té un preu de partida de 34.437 euros gràcies al descompte ja aplicat per finançament de ni més ni menys que gairebé 14.000 euros fruit també dels ajuts del Pla MOVES.

 

Així, el Jeep no és tan sols una millor opció pel seu preu, sinó que el fet que aquest model compti amb un motor híbrid endollable i que per tant tingui una autonomia de més de 50 quilòmetres en manera cent per cent elèctric, el situa diversos esglaons per sobre del RAV4 que, això sí, és un dels millors HEV del segment dels generalistes.

L'únic punt en el que el Jeep està un pas per darrere és quant a la seva capacitat de càrrega, que és menor a causa de la mida de les bateries. Tanmateix, el compensa amb una tracció a les quatre rodes ja en la seva versió d'accés, una cosa que el RAV4 no pot dir.