Si alguna cosa ha caracteritzat Toyota en els últims anys és la seva aposta per buscar solucions als motors convencionals. Els japonesos van ser la primera marca que va apostar clarament i definidament pels motors híbrids, una aposta que, ara, anys més tard, ha evidenciat ser una de les seves millors jugades de la història.

De fet, tan sols fa falta veure l'excel·lent xifra de vendes que està aconseguint la marca aquest any 2022 a Espanya, així com tenir en compte que la marca va ser el fabricant més venut a nivell mundial el 2021, per adonar-se que aquest tipus de motors híbrids s'han convertit a la millor arma de Toyota.

 

En aquest sentit, el fet de ser una marca que fa molts anys que aposta per aquest tipus de tecnologia els ajuda també a intentar obrir noves fronteres i anar a buscar nous tipus de motors que redueixin les emissions.

És més que evident que els motors 100 × 100 d'elèctrics acaben sent els principals protagonistes en la gamma de Toyota, però els japonesos també estan apostant per un tipus de motor que poc a poc va guanyant pes a Europa així com en altres mercats. I això no és cap altre que el motor d'hidrogen.

Toyota aposta pel motor d'hidrogen

Un motor 100 × 100 elèctric que, a diferència de la gran majoria d'aquests, no s'alimenta d'una bateria d'electricitat, sinó que s'alimenta de l'electricitat que es genera en combinar l'oxigen i l'hidrogen dins dels seus tancs.

D'aquesta forma, aquest model emet tan sols vapor d'aigua així com aire, sent una de les solucions més encertades que els que compten amb els motors clàssics de combustió, ja sigui gasolina o dièsel, entre aquells que busquen models molt més respectuosos amb el medi ambient.

Un model que munta aquest tipus de motors és el Mirai, un dels Toyota més moderns de la marca japonesa que, això sí, continua tenint un paper molt menor als diferents mercats en els quals és present. Entre altres coses perquè, com bé saben en Toyota, per molt que aquesta tecnologia pot acabar sent algun dia capdavantera, avui dia viu a l'ombra de la dels motors elèctrics, híbrids o híbrids endollables.

 

Un dels grans impediments perquè aquest tipus de motors que s'acabin convertint en motors molt buscats en el nostre mercat així com en Europa és l'alt preu que implica apostar per un d'ells. I és que aquest Toyota Mirai té un preu de partida de gairebé 70.000 €.

Un preu que, tenint en compte que són diversos els models prèmium de marques com Mercedes o Audi que ja compten amb motors elèctrics i que ronden aquests preus, provoca que siguin molts els que no vulguin apostar per un model d'aquestes característiques. I menys de Toyota. Falta saber ara si en un futur no molt llunyà aquesta aposta de Toyota li sortirà també com els va sortir al seu dia la dels motors híbrids.