El Toyota Prius és un dels models que més alegries ha donat a la marca japonesa en els últims anys. Si bé és cert que és un model que va generar moltes crítiques i fins i tot burles en les seves primeres generacions per part d'aquells que consideraven que els models híbrids no anaven a tenir molt futur, el cert és que les seves xifres de vendes sumant totes les generacions han estat més que positives. És més, tan sols a Europa s'han venut més de 350.000 unitats d'aquest model en els seus 23 anys d'història a les carreteres del vell continent.

Un model que sempre ha pogut presumir de tenir una excel·lent relació qualitat preu, de convertir-se en una opció perfecta per a aquells que, tenint en compte el seu excedent coeficient aerodinàmic, buscaven un model amb un motor híbrid que els acabarà regalant un consum extremadament baix.

 

El problema és que, com bé saben els que sempre han tingut en el Prius u dels seus models de referència, l'actual generació, la quarta, no té res a veure amb les anteriors, i no tan sols referent a disseny, sinó concepte i, sobretot, a estatus dins del mercat.

El Toyota Prius, un model que ha passat de generalista a prèmium

Va ser fa una setmanes quan un dels responsables del projecte d'aquesta quarta generació del Prius va assegurar que la idea de Toyota amb aquesta quarta generació no era cap altra que la de convertir a aquest model era una opció molt més prèmium que era anteriors generacions.

I aquest plantejament és el que ha provocat que aquest model no estigui a la venda la immensa majoria de mercats a Europa, entre ells l'espanyol, però que sí que estigui a la venda en mercats com l'alemany, on la capacitat adquisitiva i els models prèmium tenen molta més presència que en d'altres.

 

En aquest sentit, es pot també tenir en compte que aquest cosins de quarta generació tan sols estarà disponible de moment a Europa amb la seva versió híbrida endolla parli, una versió que tindrà un preu de més de 45.000 € al mercat alemany, arribant a costar més de 52.000 € la versió més ben dotada d'aquest model.

Falta saber ara fins a quin punt aquesta decisió de la marca de convertir al que havia estat un d'aquests models més venuts en un model prèmium i, per tant, inaccessible per a la majoria de conductors, acabarà sent encertada o no. De moment, sembla molt arriscada.