Com bé saben els que sempre estan molt atents a les novetats de Toyota, la marca japonesa va presentar a finals de l'any passat la nova generació del seu Prius, l'híbrid més famós de tots els temps i un model que ha obert la porta i ha arribat el camí a molts altres models en els últims anys.

Un model que en aquesta última generació ha fet un important pas endavant en tots els sentits, especialment referent al disseny, posant al dia, adaptant al nou llenguatge en disseny de la marca i convertint-lo potser en un model més atractiu i deixant enrere aquesta imatge de cotxe sense ànima que tenia en algunes de les seves generacions anteriors.

 

Evidentment, com sol ser habitual a la marca japonesa, aquest pas endavant quant a disseny ha arribat també junt un pas endavant en matèria de tecnologia aplicada els seus motors. I és que aquest nou Prius comptarà amb una versió híbrida pura i amb una versió híbrida endolla parli, sent aquesta última l'única que es posarà a la venda a Europa.

La versió esportiva del Prius ja s'està coent

Però el millor en aquest cas és que, com molts desitjaven, sembla ser que en Toyota i en la seva divisió esportiva Gazoo Racing ja estan treballant en una versió amb millors prestacions i amb un aire molt més esportiu per a aquest compacte híbrid.

Si bé és cert que des de la marca japonesa s'estan mostrant molt poc comunicatius sobre això d'aquesta versió esportiva, ja se sap que serà precisament el model que tu siguis en un motor híbrid endollable és que sigui la base d'aquest nou Prius esportiu.

 

És més que lògic que sigui aquesta la versió que vagin a potenciar i no l'híbrida pura, entre altres coses perquè, comptant amb dos motors, un de combustió i un d'elèctric en la seva versió híbrida endollable, és molt més fàcil jugar a configurar unes prestacions millors.

El que sí que se sap ja és que serà a finals de 2023 quan es presenti aquest nou Prius en la seva versió més esportiva, per la qual cosa es posarà a la venda el 2024. Malgrat que encara no s'ha confirmat que les seves vendes vagin a exportar-se també lluny del seu mercat natal, el del Japó, tot fa pensar que la marca opti també per posar-lo a la venda a Europa, on és probable que tingui també bones xifres de vendes.