Va ser fa ja una setmanes quan Toyota, una de les marques més potents a nivell de vendes a nivell mundial, va presentar la nova generació d'un dels seus models més icònics des de fa dècades: el Toyota Land Cruiser.
En aquest cas no estem davant d'un d'aquests models de Toyota pensats per moure's per entorns urbans amb un motor híbrid auto recarregable buscant l'eficiència dels consums més baixos, sinó més aviat som davant d'un tot terreny familiar amb unes excel·lents capacitats lluny de les mancat i que sempre s'ha caracteritzat per ser molt robust, fiable i al seu torn capaç de permetre llargs viatges en carreteres i autopistes amb un bon nivell de confort.
La nova generació d'aquest model acabarà arribant evidentment a Espanya i a Europa, i, encara que no es vagi a convertir en cap cas en el model més venut de la marca, entre altres coses perquè aquest tipus de grans tot terreny no triomfen a les carreteres del vell continent, continua ajudant a nivell de vendes global la marca japonesa.
Lexus té la seva versió VIP del Land Cruiser
Es pot destacar tanmateix que, més enllà que aquest Land Cruiser hagi cridat molt l'atenció, aquest model pot presumir de tenir una versió de luxe, una versió destinada als més VIP que arriba de la mà evidentment de Lexus, la marca prèmium del fabricant japonès.
Es tracta del Lexus GX550 Overtrail+, una versió específica d'aquest model que la marca prèmium japonesa ha presentat recentment al saló de Las Vegas SEMA Show 2023 i que compta amb diversos paquets especialitzats per fer d'ell un model molt luxós i alhora molt capaç lluny de l'asfalt.
Quant al seu motor, arriba amb un gasolina 3.4 V6 Twin-Turbo capaç de desenvolupar 349 CV associat a una caixa de canvis automàtica de 10 relacions i a un sistema de tracció total amb reductora que compta a més amb la possibilitat de bloquejar els diferencials central i darrere.
El problema amb aquest model és que, almenys de moment, Lexus ha decidit no comercialitzar a les carreteres europees, una decisió intel·ligent entre altres coses perquè la marca fa gust molt bé que aquest tipus de models no vas a tenir mai a les carreteres del vell continent l'èxit que tenen altres mercats com és el nord-americà o l'asiàtic.