Fins fa tot just uns anys, Cupra la divisió esportiva de Seat, una divisió en la qual els enginyers de la marca espanyola afluixaven les regnes deixa anar a la seva imaginació i dotaven els diferents models amb els que treballen d'un esperit esportiu molt top.

Un esperit que, ull, sembla que ara que Cupra és ja una marca pròpia, molts troben a faltar. Seat va veure que la immensa majoria de les marques generalistes apostaven per llançar les seves pròpies marques prèmium per a així incloure més terreny al mercat. Veient la traça de la divisió Cupra, els espanyols van optar per fer d'ella una marca pròpia.

Una idea que ha resultat ser més que reeixida. De fet, malgrat ser una marca molt jove, Cupra pot presumir d'haver acabat el 2021 com la vint-i-unena marca amb més nombre de vendes a Espanya.

Un èxit en el qual, com bé saben a Cupra, el Formentor ha estat clau. I és que el primer model disseny íntegrament per la nova marca ha acabat l'any, ull, en una més que interessant posició número 31 amb més de 9.000 matriculacions, una xifra molt a tenir en compte.

El Cupra Ateca, una alternativa esportiva de veritat a un Cupra Formentor al qual molts li retreuen aquesta falta d'esperit esportiu

Això sí, es pot destacar que, per molt que el Formentor s'hagi posicionat com un dels SUV cupè prèmium per excel·lència a Espanya, no són pocs els que li atribueixen que, malgrat ser un Cupra, aquest model ha perdut l'essència esportiva. Almenys la seva versió d'accés.

Una versió que arriba amb un 1.5 de gasolina de 150 cavalls que, sense ser evidentment un mal motor, no és que sigui tampoc una bèstia. Sí que ho és l'únic motor que té el Cupra Ateca, la versió esportiva del Seat Ateca.

I és que aquest SUV de mida mitjana arriba, ull, amb un 2.0 TSI de 221 KW, és a dir, 300 cavalls de potència, un canvi automàtica DSG i amb tracció integral 4Drive. Un motor que sí que fa del Cupra Ateca un SUV esportiu de veritat. Entre altres coses perquè, amb ell, aquest model és capaç d'assolir els 245 km/h de velocitat màxima i accelerar de 0 a 100 km/h en només 5,4 segons.

El seu preu, ara amb oferta, és de 47.470 euros. Evidentment no és un preu menor i s'allunya molt dels 32.400 euros que té el Formentor més bàsic. Per poder igualar a l'Ateca quant a prestacions, haurem d'anar cap a el Formentor VZ2, amb un preu de partida de 48.850 euros i amb un 2.0 TSI de gasolina de 310 cavalls també unit a una transmissió DSG de 7 velocitats i tracció 4Drive.