No és que sigui cap secret, i a Suzuki ho saben molt bé, que un dels grans arguments de compra per part de molts conductors en els últims temps és el consum dels models.
Amb l'entrada en joc dels motors híbrids, ja siguin híbrids urs o híbrids endollables, el consum a ha passat a ser un factor cada vegada més determinant per a molts. I més tenint en compte que, com és de sobres conegut, el preu del carburant actualment està pels núvols.
Així, cada vegada són més els que opten per models híbrids, models que prometen consums molt baixos i que, especialment en el cas dels que compten amb motors híbrids endollables, la seva autonomia en manera elèctrica (que sol rondar els 50 quilòmetres) provoca que la mitja de consum cada 100 quilòmetres caigui en picat.
Suzuki té un model al top 10 de SUV que menys consumeixen
En aquest sentit, es pot destacar que els SUV, la carrosseria de moda a Espanya i a Europa, és un tipus de carrosseria que provoca, en ser més pesada i comptar amb coeficients d'aerodinàmica pitjors que en el cas dels compactes o les berlines, acabin tenint uns consums més alts.
Això sí, els SUV que menys consumeixen són, evidentment, els PHEV. Per això el top 10 dels SUV que prometen consums més baixos està protagonitzat per models amb aquest tipus de mecànica.
En el cas de Suzuki, no és cap altre que el seu Across Plug-in Hybrid, un model que compta amb el mateix esquema mecànica que el Toyota RAV4 PHEV, el que aconsegueix una més que interessant mitja de, ull, tan sols 1 litre per cada cent quilòmetres.
Per si amb això no fos suficient per convèncer als que busquen eficiència per damunt de tot, el fet de què aquest Suzuki Across Plug-in Hybrid pugui circular fins a 75 quilòmetres amb una sola càrrega de la seva bateria és un altre dels factors clau de la seva traça.
I el millor de tot és que, tenint en compte que en aquest top 10 apareixen models prèmium com els Volvo XC90 i XC60, el Lexus NX, el Cupra Formentor o el BMW X5, Suzuki pot presumir de tenir un SUV molt eficient a un preu molt competitiu.