Com bé saben en tots i cadascun dels fabricants de pes a les carreteres europees, per molt que el mercat europea es vegi com un mercat conjunt, al final cada país acaba tenint les seves característiques i, per tant, és molt habitual veure com un model triomfa molt en un mercat i, al contrari, amb prou feines té èxit en un altre.

En aquest sentit ja no és tan sols una qüestió que, per exemple, al nord Europa triomfen més els models prèmium o els models elèctrics i que, tanmateix, al sud del vell continent tinguin molt més èxit els models de baix cost, sinó que fins i tot el mateix model pot tenir molt èxit en un mercat doncs l'italià i, al contrari, amb prou feines tenir presència al mercat espanyol.

 

Això és exactament el que està passant amb diversos models de Fiat, la històrica marca italiana que, com passa amb Seat a Espanya, tenen el seu mercat natal el seu millor terreny de joc, un mercat, l'italià, en el qual els Fiat tenen moltíssima més presència de la que tenen a les carreteres espanyoles.

El Fiat 500 X triomfa a Itàlia

Si bé és cert que el Fiat 500 pot presumir de ser un dels models més venuts també a Espanya i en la resta de mercats europeus, crida especialment l'atenció a l'èxit de dos models de la marca italiana que gairebé es venen al nostre país: el Panda i el 500 X.

Mentre que el Fiat Panda pot presumir de ser ni més ni menys que el model més venut a Itàlia amb més de 35.000 matriculacions, aquest mes d'abril passat ha estat especialment cridaner l'èxit que ha tingut del Fiat 500, la versió SUV de l'urbà italià.

 

Un model que ha acabat en la cinquena posició i que, gràcies a aquests bons resultats del quart mes de l'any, ocupa ara a la novena posició en el pàrquing general en el que portem de 2023 amb més de 10.000 matriculacions.

No deixa de ser curiós que, si bé és cert que a Espanya el 500 sí que triomfa, models com el Panda o el 500 X es quedin habitualment fora del Top 100 mentre que al seu mercat natal siguin models que solen estar si o si entre els més venuts. Al cap i a la fi no deixa de ser un exemple de com el mercat europeu, per molt que es vegi com un conjunt, té les seves peculiaritats.