És de sobres conegut que, com sol ser habitual cada any, algunes marques han optat en aquest inici de 2023 per augmentar el preu d'alguns dels seus models respecte a l'any passat. Una d'elles és precisament una de les marques que es va posicionar com un dels grans rivals de Dacia, MG, un fabricant ara en mans del gegant asiàtic Saic Motors que no té cap altra intenció que la de convertir-se en una de les referències entre les low-cost a Espanya i a Europa.

L'èxit d'aquesta marca en els últims temps és més que evident, i les xifres de vendes del passat 2022 així ho demostren, entre altres coses perquè aquest fabricant aconseguit l'any passat va augmentar més d'un 800 % la seva quota de mercat al nostre país respecte al 2021, un dels increments més bèsties que s'han vist en els últims anys.

 

I el principal responsable de l'èxit de MG al nostre país no és cap altre que l'MG ZS, un SUV que, per mida i dimensió no es posiciona com un rival directe del Dacia Duster però que, com bé saben els que estan interessats en adquirir-ne un, per preu se situa més aviat a l'altura del Dacia Sandero Stepway, una por un model pitjor en tot.

L'MG ZS costa ara menys de 14.000 euros

L'oferta que el va convertir en un model molt atractiu durant tot el passat 2022 fixava el seu preu de partida en 12.990 €, una quantitat realment baixa per a un model de la seva qualitat. Això sí, amb l'entrada del nou any, el fabricant optat per augmentar 1000 € aquest preu, tenint ara un preu de partida de 13.990 € per a la versió d'accés d'aquest SUV.

Evidentment és un preu que va associat a condicions específiques de finançament, pel que, comptant amb els interessos i les comissions, el preu total acabarà sent més alt una vegada es compleixin els terminis. Això sí, com bé saben els que estan interessats en un d'aquests models, aquest ZS pot presumir de ser un model gairebé únic nostre mercat quant a relació qualitat preu.

 

Per molt que el seu motor sigui una opció senzilla i que no generi precisament moltes emocions al volant, aquest mes que arriba més que veient tot de sèrie quant a equipament i amb un nivell d'habitabilitat, capacitat de càrrega i qualitat dels seus materials per sobre fins i tot d'alguns dels seus rivals directes amb preus més elevats. Per això, si bé és cert que Dacia continua sent una marca que està molt ben posicionada, al fabricant romanès comencen a estar veient una mica preocupats l'èxit d'aquest fabricant xinès. I amb raó.