Com a bona marca prèmium que és, a Volvo tenen molt clar que no poden perdre més el temps i que han de preparar-se de cara a un futur que cada vegada és més proper, un futur que passa evidentment per l'electrificació dels seus models.

En aquest sentit, ha estat la pròpia marca sueca la que ha marcat una estratègia a seguir d'aquí a 2025, i això no és cap altra que la de llançar un model elèctric a l'any. No és una estratègia precisament senzilla ni menor, sobretot tenint en compte que, per molt que cada vegada siguin més les marques que estiguin apostant pels models 100 × 100 d'elèctrics, aquests continuen tenint un paper molt menor als mercats globals.

 

Tanmateix, a Volvo té molt clar també que el millor que poden fer ara, per molt que els seus elèctrics no siguin precisament els seus models més venuts, és posicionar-se de cara als propers anys on aquest tipus de model segueix seran determinants. És per això que la marca prèmium ha anunciat que la pròxima generació d'un dels seus models més d'èxit i més ben valorats al nostre mercat serà 100 × 100 elèctrica: el XC90.

Volvo farà del XC90 un nou SUV cent per cent elèctric

Fa tot just una setmanes la marca va donar a conèixer un concept car anomenat Embla en el qual ja molts van veure una anticipació del que hauria de ser la nova generació de SUV de més dimensions.

Un model que, com bé podem veure en les imatges, trenca amb el disseny actual de Volvo i aposta per unes línies molt més definides i futuristes. De moment es desconeix si la nova generació del SUV de set places de Volvo continuarà comptant amb el nom de XC90 o adoptarà el nom d'Embla, el que sí que se sap és que serà 100 × 100 elèctric.

 

Tampoc de moment des de la marca sueca no han volgut donar detalls amb referència a les potències i a les autonomies d'aquest nou model, però no són pocs els que apunten que, tenint en compte que no deixa de ser el model més luxós i topall de gamma de Volvo, la marca intentarà arribar a xifres molt elevades en els dos sentits.

Entre altres coses també perquè, a diferència dels germans petits d'aquest XC90, els XC40 i XC60, el SUV de set places de Volvo està pensat per ser un model en qui els llargs viatges siguin habituals.

Tot apunta que serà a finals d'aquest 2022 quan la marca presentarà oficialment aquest nou model que, si bé és cert que no serà un dels més venuts, entre altres coses perquè sent un SUV de grans dimensions i a sobre 100 × 100 elèctric no serà precisament barat, sí que serà un d'aquests models que anticipin el futur de la marca de cara a uns anys en què Volvo vol ser determinant en un mercat tan complicat com és el dels elèctrics.