Tesla porta ja molts anys sent una de les marques amb més creixement a tots els mercats en els quals és present. Un creixement que ha arribat de la mà del creixement també dels models cent per cent elèctrics.

En aquest sentit, no van ser pocs els que fa anys, quan els d'Elon Musk van apostar per aquest tipus de models, van assegurar que la marca no tindria futur o que tardaria molt a ser una marca de referència.

Res més lluny de la realitat. Tesla és ja el fabricant de models elèctrics per excel·lència malgrat que, això sí, els seus models no són barats. Si bé és cert que marques com Kia, Skoda o Peugeot estan també apostant de forma molt clara per aquest tipus de models, també ho és que el toc exclusiu i prèmium que tenen els Tesla els situa un pas per davant.

 

Un toc que també tenen, això sí, altres marques com Mercedes amb els seus EQ, BMW amb el seu models amb cognom i o Audi amb els seus e-Tron. Això sí, en Tesla saben molt bé que, especialment a Europa, la competència és cada vegada major, especialment al terreny dels prèmium.

D'una banda, perquè apareixen marques europees com Polestar, la marca d'elèctrics de Volvo, així com marques que arriben des d'Àsia com XPenng o bZ. Per altre, perquè també està a punt d'aterrar al vell continent un model que pot ser que posi en un compromís a Tesla, i en aquest cas es tracta d'un model d'una marca també americana, Lucid.

El Lucid Air, una berlina elèctrica de luxe, arribarà a Europa a l'estiu

I és que ha estat la marca americana la que ha confirmat que serà el pròxim estiu quan el seu model Air arribarà al mercat europeu. Concretament al juliol, coincidint també amb l'arribada de l'esperat i recentment presentat i7, la versió elèctrica del BMW Sèrie 7.

La idea de la marca, com és habitual en aquests casos, és començar la comercialització d'aquest model en un mercat amb una bona quota de models elèctrics com és el mercat d'Alemanya per a després, una vegada ja assentat, començar la seva comercialització en mercats com el d'Espanya, Itàlia, Mònaco, Noruega, Finlàndia, Islàndia, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, els Països Baixos, Suècia i Suïssa.

Un Lucid Air que competirà amb els Tesla, amb models com el Mercedes EQS i l'esmentat i7 i que tindrà en la seva autonomia en les seves versions més potents una de les seves millors armes. I és que apunten des de la marca que, en els millors casos, l'autonomia d'aquesta berlina de luxe pot arribar a ser de més de 830 quilòmetres segons el cicle EPA.

Això sí, sent com és una berlina de luxe, no serà barata. No s'han confirmat els preus, però mitjans nord-americans ja parlen d'un rang que va des dels 77.000 als 180.000 dòlars depenent de la versió i de l'acabat.