El Ford Fiesta és un dels models que, com passa amb altres utilitaris com el Seat Ibiza, el Renault Clio, el Peugeot 208 o el Opel Corsa, pot presumir de ser ja història viva de les nostres carreteres. Un model que porta ja moltes generacions a Espanya i que, això sí, sap que cada vegada el té mes complicat per triomfar.

Entre altres coses perquè, a diferència del que passava fa dècades, quan els seus rivals no eren precisament gaires, avui dia aquest Fiesta no tan sols s'enfronta als models citats, sinó que té altres rivals com el Dacia Sandero, el Hyundai i10, el Kia Rio o el Skoda Fabia.

I és precisament aquest últim un model que està cridant molt l'atenció en els últims temps a Espanya. Entre d'altres cusi perquè és un model que acaba d'estrenar generació i amb qui la marca ha fet un important pas endavant en tots els sentits.

 

Evidentment, sent com és un Skoda, aquest Fabia continua apostant per un disseny molt neutre i sobri i un comportament en el qual, si bé no destaca en res, tampoc no té cap punt feble. Això sí, quant al preu, pocs rivals té que puguin competir de tu a tu amb ell.

L'oferta que converteix el Skoda Fabia en un utilitari molt top

I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del Fabia més bàsic de tots és de tan sols 13.400 euros amb l'oferta actual. Una oferta que obliga a finançar la compra amb la marca txeca però que converteix a aquest utilitari en una de les millors opcions entre els que busquen un model senzill a molt bon preu.

Un Fabia que en aquest versió d'accés compta, com no podia ser de cap altra forma, amb el motor més senzill de la seva gamma així com amb l'equipament més bàsic. Quant al motor, és un 1.0 MPI de 80 cavalls de potència que, si bé és més que correcte per al dia a dia en entorns urbans i interurbans, pateix en llargs viatges i en autopistes.

 

Quant a l'equipament, passa, el mateix, aquest Skoda arriba amb el bàsic (sensor d'aparcament posterior, sistema multimèdia de 8 polzades, llantes d'aliatge en 15 polzades, assistent de frenada d'emergència i connectivitat Android Audito i Apple CarPlay, entre altres coses) però sense ser una meravella. Al cap i a la fi no deixa de ser la versió més bàsica d'aquest utilitari.

Això sí, un dels punts forts d'aquest model és que, com bé saben els que en tenen un i com bé saben també a Skoda, que evidentment presumeixen d'això tot el que poden, aquest Fabia, per molt bàsic que sigui, ha aconseguit ni més ni menys que les 5 estrelles en els test Euro NCAP, demostrant, i més tenint en compte que avui dia no és fàcil aconseguir aquest resultat, que és un dels utilitaris més segurs del mercat.