No és que sigui un secret que les marques prèmium no són tan sols prèmium per la qualitat dels seus motors, pels seus equipaments, per la qualitat s'els seus materials o per la seva tecnologia. També la política de preus de marques com Mercedes està molt dirigida a imposar una certa barrera entre ells i la resta. I més en el cas dels alemanys, que poden presumir de tenir fins i tot fins i tot més fama i millor estatus dins de les marques prèmium.
Preus alts que, això sí, no els impedeixen de ser una marca reeixida. De fet, tant Mercedes com BMW i Audi, les tres marques prèmium per excel·lència a Europa, aconsegueixen en molts casos més xifres de vendes que marques generalistes.
Això sí, per molt que els que acudeixin als concessionaris de Mercedes sàpiguen que en cap cas no es trobaran amb preus populars, en alguns casos la diferència de preus en un mateix model sí que ajuda que el més barat sigui el més demandat.
El Mercedes CLA més 'bàsic' li guanya la partida al PHEV
Un bon exemple d'això és el Mercedes CLA, una berlina esportiva que compta amb una àmplia gamma de motors i d'acabats. Entre ells, un motor PHEV que li permet lluir amb orgull l'etiqueta ZERO de la DGT així com comptar amb un motor híbrid endollable que li permet tenir el millor dels motors de gasolina així com el millor doni'ls motors elèctrics.
El problema en aquest cas és que la diferència de preu d'aquesta versió amb la versió que arriba amb el motor de combustió és tan gran que molts ho descarten directament.
Com veiem en quecochemecompro.es, el preu del Mercedes CLA amb motor PHEV de 218 cavalls de potència és de 47.895 euros, un model que arriba, això sí, amb l'últim en tecnologia de Mercedes. Per la seva part, el CLA més bàsic de la gamma parteix en la seva versió amb motor de combustió, en aquest cas un gasolina de 1.3 de 136 cavalls de potència, des dels 33.184 euros.
És evident que, si el pressupost no és un problema i que sí o sí la idea és anar a buscar un híbrid, el PHEV és una opció molt millor per motor, equipament i consum. Tanmateix, si la idea és anar cap a un CLA sense que el fet que compti amb un motor híbrid, és molt millor opció anar cap al de combustió.
És més, pel mateix preu que costa la versió PHEV es pot comptar amb un CLA amb motor de gasolina de 224 cavalls de potència i amb tracció a les quatre rodes amb també l'últim en tecnologia de la marca alemanya. És per això que són molt pocs els que, veient la diferència de preu entre les dues versions, opten pel CLA PHEV, un model per als que el pressupost no és important.