En Mercedes no tenen cap problema a l'hora de fixar uns preus en els seus models que, en molts casos, es queden per sobre de la mitja en el seu segment. No és que sigui casualitat precisament. I és que és una de les estratègies de diferenciació de la marca alemanya, una política de preus que fa dels seus models cotxes encara més exclusius que els de BMW o Audi.

Això sí, en molts casos aquests alts preus acaben derivat en alguna pèrdua de vendes, i més ara que són diverses les marques prèmium que han optat per democratitzar els seus preus.

Un bon exemple d'això és Jaguar, la marca prèmium anglesa, com bé saben els que segueixen l'evolució dels anglesos, té cada vegada més presència al nostre país. I és així precisament per això, pels bons preus en comparació amb Mercedes de Jaguar, una marca que, si bé és cert que no té aquest aire de luxe que sí que tenen a la marca alemanya, és una marca més que top.

Jaguar tenen un 'pla b' al Mercedes GLC que, amb els mateixos cavalls, és molt més barat

Són dos els models que exemplifiquen molt bé aquestes diferències en preu però no en qualitat: el Mercedes GLC i el Jaguar E-Pace. Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del SUV de Mercedes és de 53.373 euros. Un preu que va unit a la versió més bàsica d'aquest SUV que arriba amb un motor dièsel de 163 cavalls de potència amb una transmissió automàtica i una tracció 4Matic.

Per la seva part, com en veiem també en el esmentat mitjà, aquest Jaguar E-Pace té un preu en la seva versió d'accés de 42.350 euros, és a dir, més d'11.000 euros més barat. És evident que el Mercedes, a part de ser un SUV amb unes dimensions majors, és un model que destil·la més luxe.

 

Això sí, quant als motors, sens dubte no hi ha gaire diferència. I és que el SUV anglès arriba també amb un dièsel de 163 cavalls de potència, en aquest cas amb tracció senzilla i canvi manual. Un motor que, amb els mateixos cavalls, respon fins i tot millor en el cas de l'E-Pace tenint en compte que el Jaguar és un model que pesa menys que el Mercedes.

És evident que els que vulguin sí o sí un Mercedes i no tinguin en el preu u dels principals arguments de compra aniran cap a el GLC, un SUV rodó en tots els sentits. Tanmateix, també és cert que, els que busquin un SUV prèmium però si que tinguin en compte el pressupost i no tinguin la necessitat de tenir sí o sí un Mercedes, segur que veuran en aquest Jaguar E-Pace una alternativa igual de prèmium, salvant les distàncies, però amb un preu que el converteix en una opció molt més atractiva.