El Dacia Duster 4x4 torna a posicionar-se com una de les propostes més raonables del mercat per als qui busquen un SUV amb capacitats fora de l'asfalt sense assumir l'elevat cost dels models tradicionals. Amb un preu que s'acosta als 26.000 euros amb descomptes i promocions en la seva configuració amb tracció total, aquest model representa una opció tres vegades més barata que els seus equivalents en marques com Jeep, Toyota o Land Rover, mantenint una funcionalitat tot terreny que sorprèn dins de la seva franja econòmica.

Estèticament, el nou Duster conserva els trets que han definit el seu èxit: proporcions compactes, disseny robust i una imatge funcional sense artificis. Mesura aproximadament 4,3 metres de llarg i manté una alçada lliure a terra adequada per circular per pistes, camins en mal estat o superfícies amb baixa adherència. Les proteccions plàstiques en passos de roda, els baixos reforçats i els para-xocs amb angles d'atac generosos reforcen el seu caràcter pràctic.

 

La clau d'aquesta versió està en el seu sistema de tracció total, gestionat electrònicament i associat a una caixa de canvis manual de sis velocitats. Ofereix tres modes de funcionament: tracció davantera, tracció automàtica i bloqueig 4x4. Aquesta configuració permet adaptar el comportament del vehicle segons el tipus de superfície, ja sigui asfalt, fang, neu o terra compactada. La resposta és progressiva, i el sistema reacciona de forma efectiva quan es detecten pèrdues de tracció.

Robust, funcional i amb veritable caràcter off-road

El destacable en aquest cas és que, malgrat el seu preu contingut, el Duster 4x4 no renúncia a una dinàmica ben resolta en tota mena de terrenys. La suspensió està dissenyada per absorbir irregularitats sense perdre estabilitat i permet una conducció còmoda tant en ciutat com en recorreguts rurals. El comportament general transmet sensació de seguretat, fins i tot en condicions adverses.

L'interior manté l'enfocament pràctic que caracteritza al model. Superfícies senzilles, materials resistents i una distribució clara de comandaments contribueixen a una experiència sense complicacions. El sistema multimèdia, amb pantalla tàctil i compatibilitat amb dispositius mòbils, compleix l'essencial sense pretensions. L'habitabilitat és bona en ambdues files de seients i el maleter ofereix una capacitat més que suficient per a ús familiar o recreatiu.

 

En termes d'ús diari, el Duster amb tracció 4x4 ofereix avantatges clars. És fàcil de mantenir, el seu consum és raonable per al tipus de vehicle i la seva mecànica senzilla redueix els costos associats al manteniment. D'altra banda, no és cap secret que la xarxa d'assistència i el baix preu dels recanvis el converteixen en una opció especialment valorada en zones rurals o per usuaris que prioritzen funcionalitat sobre sofisticació.

En definitiva, el Duster 4x4 reafirma el seu paper com SUV racional amb capacitats reals fora de l'asfalt. Una alternativa sense luxes innecessaris, robusta, versàtil i significativament més accessible que la majoria de tot terrenys del mercat. Amb aquesta proposta, Dacia demostra que és possible comptar amb tracció total, espai i utilitat sense comprometre el pressupost.