Kia és un molt bon exemple de com una marca pot variar la seva imatge i el seu estatus en un mercat tan complicat com és la de la indústria de l'automòbil. I és que no és que sigui cap secret que, si bé és cert que els coreans van arribar a Espanya i a Europa de la mà de models molt modestos i amb una molt bona relació qualitat/preu per ser una dura competència per a les marques clàssiques, avui dia Kia passa per ser una de les marques més venudes del vell continent.
Una marca que no ha perdut aquesta essència de ser un fabricant que ofereix molt bons productes a molt bon preu, però que sí que evidentment ha fet un important pas endavant en tots els sentits gràcies a les seves excel·lents xifres de vendes.
Així, malgrat que Kia continua comptant amb models senzills i per a pressupostos baixos, molts dels seus models fins i tot poden presumir de situar-se per sobre de la mitjana, tenint a més models que són referència referent a disseny i tecnologia.
El Kia K8 no està a la venda a Europa, però podria ser un èxit
Un bon exemple d'això és el Kia K8, una berlina que s'acaba de presentar al seu mercat natal, el de Corea del Sud, i que apunta a convertir-se en tot un encert a nivell comercial per diversos motius.
El primer és que és una berlina que s'apropa molt més a les prèmium que a les generalistes, un tipus de cotxe que continua tenint molt èxit en mercats asiàtics i que al seu mercat natal, un dels grans terrenys de joc de la marca, té ja molt bestiar.
El segon és que és un model en el qual Kia deixa clar que ha deixat de banda la idea de diferenciar els seus models elèctrics i de combustió a través del disseny. Així, aquesta berlina que comptarà en la seva gamma amb motors de gasolina, GLP i HEV compta amb el llenguatge de disseny dels elèctrics de Kia, tot un encert que fa d'ella una de les millors opcions en el seu segment.
Disseny bonic per fora i per dins, molta tecnologia, bones qualitats i una bona gamma mecànica per a un model que, per desgràcia, no arribarà a Europa, o almenys no de moment.