Aquest 2022 serà un any molt important per a Renault. Entre altres coses perquè serà l'any en què la marca francesa es renovi en un dels segments més importants del nostre mercat, el dels C-SUV.

És cert, i les xifres de vendes així ho demostren, que és el segment dels SUV compactes, els B-SUV, el que més està creixent en els últims temps. Un segment en el qual Renault té el seu Captur, un SUV que pot presumir, potser no de ser el més venut en la seva categoria, però sí un dels models més d'èxit al nostre país des de començament d'any, ocupant actualment la posició número 20 en el rànquing.

Una posició que és molt millor que la que ocupa un model que té els dies comptats: el Renault Kadjar. No és que sigui un secret que a la marca francesa ja ho tenen tot preparat per a l'arribada del SUV que jubilarà el Kadjar, l'Austral.

 

Un model que comptarà amb un nou llenguatge de disseny i l'últim en tecnologia de la marca gal·la i que arribarà en aquest 2022. La idea de Renault és la de fer d'ell un dels seus models més venuts i oblidar com més aviat millor les baixes vendes d'un Kadjar que, malgrat ser un SUV molt equilibrat en tots els sentits, no ha tingut l'èxit esperat.

El Renault Kadjar dona els seus últims cops de cua abans de desaparèixer del mercat espanyol

I és que tan sols fa falta llançar un ull a les seves xifres de vendes en aquests dos primers mesos de 2022 per adonar-se'n que aquest SUV és a anys llum dels seus principals rivals. Això sí, segurament tenint en compte que aquest model desapareixerà aquest any, no són pocs, i més comptant amb les bones ofertes actuals, els que veuen en ell ara una oportunitat de fer-se amb un model que, per molt que quant a disseny no sigui molt top, és un SUV molt equilibrat.

Al gener aquest Kadjar va aconseguir tot just 112 vendes, mentre que la xifra al febrer es va disparar fins a les 191. Així, sumant les dues xifres dels dos mesos, aquest model francès ha sumat tot just 303 matriculacions una xifra que el situa en la posició 88 del rànquing general d'Espanya, confirmant que la seva sortida no és precisament un caprici de Renault.

 

És molt probable, i més si la marca continua apostant per rebaixar el seu preu, que aquest Kadjar continuï sumant vendes fins a l'últim dia en què estigui al mercat. Tanmateix, és evident que, veient les xifres, no seran vendes que siguin crucials per a la traça del fabricant al nostre mercat. Per això no són pocs, entre ells evidentment Renault, els que estiguin esperant amb moltes ganes que arribi com més aviat millor un Austral que, assegurança, millorarà, i molt, el nivell de vendes d'aquest Kadjar ja sentenciat.