En Seat saben molt bé que, a diferència del que passava fa anys i de forma potser sorprenent, no és precisament el seu León el model que més vendes està aconseguint aquest any a Espanya. Tampoc no ho va ser l'any passat, quan va ser l'Arona, el SUV compacte, el que va acabar el curs com el top vendes a Espanya, el model més venut.
Així, veient que el León continua sense aixecar cap i que l'Arona continua també mantenint un bon ritme de vendes (és el sisè model més venut fins ara al nostre país), la marca espanyola ha optat per donar-li una empenta de vendes a un model que sí que ho necessita.
Entre altres coses perquè és un model que ha passat en tot just un mes de ser el segon més venut a Espanya a caure fins a la posició catorzena. Ens referim al Seat Ibiza, que ha acabat el març amb tan sols 973 vendes, lluny de les 2.245 del Hyundai Tucson i, encara pitjor per a Seat, lluny de les 1.709 que ha aconseguit el Peugeot 208, el pitjor rival ara mateix de l'Ibiza al nostre mercat.
Malgrat que les bones xifres de gener i febrer han permès que el cop de març sigui menor i que aquest Ibiza segueixi sent el setè model més venut, a la marca no volen que aquesta ratxa negativa s'allargui més d'un mes. És per això que en Seat han optat per una estratègia tan antiga com efectiva: un descompte que fa de la seu Ibiza gairebé un model low cost.
El bestial descompte del Seat Ibiza per impulsar les vendes de l'utilitari espanyol
Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu d'aquest model és ara de tan sols 13.400 euros en la seva versió d'accés. Un preu que va associat a condicions específiques de finançament i que arriba amb un descompte ja aplicat de ni més ni menys que 3.220 euros, una xifra important tenint en compte el seu preu.
És evident que l'oferta va lligada a la versió més senzilla d'aquest model i que, per tant, estem davant d'un Ibiza bàsic. Tanmateix, aquest Seat destaca per ser un model senzill però molt equilibrat.
Amb un motor 1.0 MPI de 80 cavalls, aquest model es mou més que bé en el dia a dia per la ciutat i per entorns interurbans, el seu millor terreny, i no pateix excessivament tret que se li exigeixi per sobre de les seves possibilitats.
Quant a l'equipament, si bé és cert que haurem d'optar pels més equipats per comptar amb l'últim quant a tecnologia i qualitat de Seat, el Reference arriba de sèrie amb, entre moltes altres coses, bluetooth, ordinador, USB, llantes d'aliatge, fars Ec LED, aire condicionat i frenada automàtica en ciutat.
Un utilitari que, ara més que mai, pot presumir de tenir una excel·lent relació qualitat/preu. Segur que, amb aquesta oferta, les vendes aniran a més.