Seat no passa pel seu millor moment a nivell comercial. Per molt que el seu Arona acaba l'any passat com el model més venut a Espanya, la marca espanyola ha estat l'única del Grup Volkswagen que ha acabat aquest passat curs en números vermells.

El 2021 la marca va tenir unes pèrdues netes de 256,3 milions d'euros, mentre que el 2020 aquestes van ser de 194,2 milions. Això sí, des de Seat apunten fonts de la que això es deu a factors, entre altres, com l'escassetat de microxips.

El cert que és que en el grup no estan precisament gaire contents amb el treball de la marca 'made in Spain' en els últims temps. És cert que models com el León, l'Ateca, l'Ibiza o l'Arona continua donant els seus fruits, pro també ho és que el pes en general del fabricant espanyol és cada vegada menor.

 

És per això que no són pocs, i més veient els resultats del curs passat, de nou amb pèrdues, els que asseguren que el futur de Seat dins del grup no és que tingui bona pinta, sinó que està més que tocada de mort.

El futur de Seat com a marca generalista està en dubte

No ha estat altre que el mig alemany Handelsblatt el que s'ha fet eco d'un informe intern del grup en el qual es deixa clar que Seat, com a marca, no té un bon futur per davant. A l'esmentat mitjà asseguren que en Volkswagen estan veient amb molts millors ulls a Cupra que a Seat.

No els falta raó veient, per exemple, que Seat és l'única de les marques del grup que no té plans d'electrificació a curt termini. Mentre que les macadures generalistes com Volkswagen o Skoda sí que estan ja a la roda dels models elèctrics i que tenen ja diversos models que neixen de la famosa plataforma MEB del grup, Seat tan sols té el seu Mii, un model ja molt desfasat en aquest sentit.

 

Així, tenint en compte també que els models cent per cent elèctrics portaran el segell de Cupra i no de Seat (es pot recordar que el Born va néixer com un Seat però que el grup va decidir 'traslladar-lo' al catàleg de Cupra), no són pocs els que donen per fet que Seat tindrà un paper molt menor dins del grup en el futur.

Un paper com el que té Dacia dins de Renault o del que tenen Fiat i Citroën dins de Stellantis, és a dir, una marca amb preus gairebé low cost i que no lluiti contra les generalistes de pes.

Evidentment en Seat es mantenen en silenci i continuen treballant en els seus actuals models i en els de futur, però és més que cert que ja són molts els indicis que fan pensar que la marca, a diferència del que passava fa no molt, passarà a ser un marca de segona dins del Grup Volkswagen.