Si bé és cert que Seat és una de les marques més populars a Espanya, també ho és que la marca amb seu a Martorell s'ha convertit en un dels principals mals de cap del Grup Volkswagen.
No és que sigui un secret que Seat va deixar de colar lliure fa ja uns anys, i que ara és Volkswagen la que dicta el camí i les decisions clau que s'han de prendre en Seat així com en la resta de marques que formen parteix del grup alemany, que no és que siguin precisament poques.
Un Grup Volkswagen en el qual, entre altres marques, són presents evidentment Volkswagen així com Seat, Skoda, Audi, Porsche o Bentley, sis marques, cada una amb un target diferent, que, sumades a la resta de firmes que integren el grup Volkswagen, han ajudat que la facturació en el passat 2021 hagi estat de 250.200 milions d'euros, un 12,3 per cent més que l'any anterior, amb uns beneficis de 14.843 milions d'euros, el que implica un augment d'aquests d'un 78 per cent respecte al 2020.
Seat segueix sent un problema seriós per al Grup Volkswagen
Això sí, es pot destacar que no totes les marques han ajudat per igual a aconseguir aquestes bones xifres en un anys 2021 que va estar marcat per la crisi de falta de microxips. En aquest sentit, es pot destacar que, de les 6 marques més potents que integren el Grup Volkswagen, Seat va ser l'única que va acabar el 2021 amb un número negatiu en els seus beneficis.
Els espanyols van aconseguir uns ingressos de 9.614 milions d'euros, però els seus beneficis van ser de menys 233 milions d'euros. Evidentment és una xifra negativa i que evidencia que estan en números vermells, però en Seat apunten, i amb raó, que és una xifra millor que la de menys 339 milions que van aconseguir el 2020. Així, en un any Seat ha aconseguit rebaixar un 31,2 per cent les seves pèrdues.
Per sort per al Grup Volkswagen, la resta de marques sí que tenen beneficis reals. És Audi la que està al capdavant en aquest sentit, amb uns beneficis de 5.546 milions i una xifra de facturació de 53.068 milions. Per darrere estan Porsche, amb 5.006 milions de beneficis i 30.289 milions de facturació, Volkswagen, amb 2.503 milions de beneficis amb una facturació de 76.127 milions, Skoda, amb 1.083 milions de beneficis amb una facturació de 17.743 milions i Bentley, amb 389 milions de beneficis i una facturació de 2.845 milions.
En Seat confien que aquest 2022 serà un any millor quant a resultats, entre altres coses perquè compten amb el suport de Cupra, una marca que està creixent cada vegada més a Espanya i que és la responsable de cada vegada més vendes de la marca espanyola. El que és evident és que, amb les xifres a la mà, Seat no passa precisament pel seu millor moment econòmic.