Quan Seat va llançar la nova generació del León, a mitjans de 2020 en el pitjor moment de la pandèmia provocada pel coronavirus a Espanya, la marca espanyola ja va intuir que el seu compacte no anava a tenir l'èxit esperat. Almenys durant els primers mesos.

El que segurament no s'imaginaven és que, gairebé dos anys després que el nou León fos als seus concessionaris, les xifres de vendes anaven a ser tan fluixes com les actuals. I és que el León ha deixat de ser el referent de Seat a Espanya. Les seves 1.100 matriculacions en aquests dos primers mesos de l'any deixen clar que el León, que ocupa la posició 29 en el rànquing, és molt lluny de les gairebé 2.500 que ja han aconseguit l'biza i l'Arona.

 

És evident que el mercat dels compactes és un dels més competits, i que marques com Citroën amb el seu C4 o Ford amb el seu Focus, entre d'altres, estan fent molt bé les coses. El que segurament no s'esperaven en Seat és que no fos cap altre que el Skoda Scala, un model 'germà' del León, el que també li anava a posar les coses molt difícils.

Skoda posa en un compromís el León amb una molt bona oferta del seu Scala

I és que Skoda acaba de llançar una promoció per la qual podem fer-nos amb el Skoda Scala d'accés per un preu de partida de, ull, tan sols 15.200 euros. Un preu que aquesta subjecte a condicions de finançament i que, amb una entrada de 5.200 euros i 48 quotes de 248 euros, el preu total a terminis és de 17.433 euros, un preu molt top.

De fet, és un preu que el deixa per sota del qual té el Seat León d'accés que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, té un preu de partida de 18.200 euros sempre que optem per finançar la compra amb la marca i puguem així obtenir el descompte associat al finançament de 4.730 euros.

 

El que juga molt a favor de Skoda en aquest cas és que, malgrat que el Scala és un model més barat que el León, compta amb un motor més potent. Els dos compten amb el 1.0 TSI del Grup Volkswagen, però el model txec arriba amb la versió de 95 cavalls i el de Seat ho fa amb la de 90 cavalls. La diferència és mínima, però juga a favor del Scala.

El mateix passa amb l'equipament, molt semblant en els dos casos, amb un Skoda que arriba de sèrie amb aire condicionat, bluetooth, USB, llantes d'aliatge, volant a pell alçavidres elèctrics a les quatre portes, tancament amb comandament, miralls tèrmics i sistema de so amb pantalla tàctil.

L'únic punt a favor del León, que continua batent en vendes fins ara al Scala, és el seu disseny, molt mes atractiu per a molts, evidenciant el caràcter més conservador de Skoda a l'hora de dissenyar els seus models.