Com sol ser habitual en cada inici d'any, són algunes les marques que reconfiguren els seus catàleg per adaptar-los al nou curs. En el cas de la macadura francesa, els del rombe hi han presa ja la decisió final que feia ja mesos (per no dir anys) que s'intuïa.
I aquesta no és cap altra que la de fer desaparèixer del seu catàleg un model que, per a molts, ja va néixer coix des del principi: el Renault Talismán. La marca francesa va veure que l'última generació de la seva Laguna, un model que fa uns anys podia presumir de ser una de les berlines top vendes a Espanya, no acabava d'arrencar quant a vendes, i va decidir donar-lo un pas de rosca a la seva secció de berlines.
Van apostar llavors per un nou nom, Talismán, i per un format de berlina més prèmium, de major gran i més ben dotada. El problema ha estat que, donat el més que evident auge dels SUV, aquesta berlina ha passat desapercebuda des del primer dia en què va sortir ala venda allà el 2015.
Renault es carrega al seu Talismán, una berlina que tenia els dies comptats des del seu naixement.
És evident que, per molt que el 2015 els SUV no tinguessin el pes que tenen actualment, la tendència del mercat estava sent més que obvia: les berlines anaven a menys i els models tipus SUV o crossover anaven a més. Però Renault, amb la intenció de no deixar orfe aquest segment, va apostar per un Talismà a què tampoc no han sabut donar-li vida.
De fet, ja en la seva arrencada comercial van ser molts els que el van posar un esglaó per sota dels seus competidors per la seva gamma mecànica. Renault el va solucionar en la seva actualització de meitat de cicle, però de nou van tornar a ficar la pota: no van incloure en la seva gamma ni una opció híbrida, alguna cosa que sí que han fet alguns dels seus competidors.
Així, amb unes vendes cada vegada menors i amb Renault potenciant cada vegada més el seu SUV, la macadura francesa ja ha deixat de vendre i fabricar un model que, ull, no és l'únic gran perjudicat de l'auge dels SUV.
I és que Renault ja ha eliminat del seu catàleg el Scenic, un dels seus models més reeixits dels últims anys i és molt a prop de fer el mateix amb el Grand Scenic així com amb l'Espace, monovolums que no encaixen en les tendències actuals i que estan cridats a sortir per la porta del darrere més aviat que tard. De moment, el Talismán ja ha estat la primera víctima en un 2022 en el que és probable que caiguin altres models de la marca francesa.