El Renault Arkana és un dels models que està cridat a ser determinant dins dels concessionaris de la marca francesa en els propers anys. Ja ho és avui dia, tenint en compte que, entre altres coses, pot presumir de ser el primer SUV generalista amb una carrosseria tipus cupè que triomfa a Espanya.

El problema en el seu cas és que, com passa també a altres marques com Seat o Volkswagen, l'èxit del segment dels SUV urbans que està provocant que sigui precisament el Renault Captur, el germà petit de l'Arkana, el que li està robant vendes.

 

És més que cert que els dos models van dirigits a un públic diferent, especialment en el cas de l'Arkana, tenint en compte que és un model amb unes dimensions majors més propi per a aquells conductors que busquen un model també per viatjar sense problemes d'habitabilitat i comoditat. El problema en el seu cas és que la diferència de preu amb el seu germà petit és, per a molts, massa alta.

El Renault Captur és el pitjor rival de l'Arkana

Tal com podem veure en quecochemecompro.es, la versió més bàsica del SUV de mida mitjana i amb carrosseria cupè de la marca francesa té un preu de partida de gairebé 29.000 euros sempre que es finança la compra amb la marca. Tenint en compte que aquest Arkana arriba amb un motor amb un sistema de micro hibridació lleugera i que per tant pot presumir de tenir l'etiqueta ECO de la DGT, no deixa de ser un preu gaire atractiu.

Tanmateix, cap tenir en compte també que, per molt que la versió d'accés del Captur sigui gairebé 10.000 € més barata, el SUV urbà compta també amb una versió amb motor GLP que li permet tenir també l'etiqueta ECO de la DGT, en aquest cas amb un preu de partida que es queda just per sobre dels 23.000 €.

 

És més, dins de la gamma de motors del Captur també es troba el mateix motor amb què arriba l'Arkana, un micro híbrid de 140 cavalls de gasolina que en aquest cas provoca que el preu de partida del Captur amb aquesta mecànica sigui uns 5000 € més baix que el que té l'Arkana. Per això, tal com demostren fins ara les xifres de vendes al nostre país, cada vegada és més ens queda temps en el SUV més petit de Renault abans que pel cupè, un model que, això sí, pot presumir de tenir una molt bona quota de mercat.