Com passa a la immensa majoria dels mercats, les tendències al món de l'automòbil són les que acaben marcant el camí a les marques. De fet, és el fet que les marques apostin per un tipus de models el que acaba derivant que siguin aquests els que augmentin les seves vendes.
I el millor exemple d'això són els SUV. Quan marques com Ford, Renault, Seat i companyia van veure que cada vegada eren més els que apostaven pels SUV van començar a centrar els seus esforços en ells, la qual cosa ha acabat provocant que siguin aquest tipus de models els que acabin dominant el mercat.
En el cas de la marca americana, Ford no ha fet cap altra cosa que llançar ni més ni menys que 5 models amb aquesta carrosseria a Espanya, dels quals dos d'ells són els que s'estan emportant la immensa majoria de les vendes al nostre mercat. No són d'altres que els Puma i els Kuga.
Dos models que van dirigits a un target diferent, en el cas del Kuga als que busquen un SUV de mida mitjana i més familiar i en el cas del Puma als que busquen un models més compacte per a un ús diari a la ciutat.
Això sí, l'auge dels SUV compactes està provocant que sigui precisament el Puma, un model més barat, el que hagi aconseguit ni més ni menys que el doble de vendes que el Kuga aquest últim mes. Un senyal inequívoc que, per molt que sigui un model més compacte, molts prefereixen apostar per ell.
El Ford Puma continua sent el model més venut de Ford a Espanya
Un dels principals motius que estan fent del Puma u dels models més d'èxit a Espanya és precisament la seva excel·lent relació qualitat/preu. Sobretot en comparació amb el Kuga.
Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del Kuga més bàsic de tots és de 27.496 euros, un preu que arriba amb un descompte de més de 4.000 euros ja inclòs per a la versió que compta amb un motor de gasolina 1.5 EcoBoost de 120 cavalls de potència.
Per la seva part, el Puma té un preu de partida més de 5.500 euros més baix, en aquest cas, com en veiem també en el esmentat mitjà, de gairebé 22.000 euros amb un descompte ja aplicat de gairebé 2.700 euros.
La diferència de preu no és menor, però segurament és la diferència de motors el que juga també molt a favor del Puma. I és que el SUV compacte, a diferència del que passa amb el SUV de mida mitjana, compte amb un MHEV de sèrie, en aquest cas un 1.0 EcoBoost de 125 cavalls de potència que, gràcies al sistema de micro hibridació, pot presumir de ser un model amb etiqueta ECO de la DGT, una cosa que el Kuga més senzill de tots no pot dir.
Les vendes dels dos des de començament d'any són molt similars, però no seria estrany que en aquests propers mesos fos el Puma el que prengués cert avantatge respecte al seu germà gran.