Els que van a les gasolineres de forma habitual al nostre país saben molt bé que, per molt que el preu actual de la gasolina i del dièsel no sigui tan elevat com el que es podia trobar fa tot just uns mesos o fa poc més d'un any, quan aquests dos combustibles van superar la barrera dels dos euros el litre, omplir el dipòsit de gasolina o de dièsel d'un cotxe continua sent una operació realment costosa.

És per això que són molts els conductors que estan intentant, d'una banda, estalviar en la seva despesa de combustible acudint a gasolineres low-cost o beneficiant-se dels diferents descomptes que proposen des de diferents bancs o des de diferents gasolineres i, per un altre, intentant dur a terme una conducció més eficient, és a dir, una conducció que ajudi estalviar el consum general del cotxe.

En aquest sentit es pot tenir en compte que no és gens fàcil canviar certs hàbits de conducció, però, havent en compte de dur a terme una conducció eficient pot acabar derivant en un estalvi considerable a nivell econòmic al llarg de l'any, segurament molts estaran intentant posar en pràctica algunes de les recomanacions d'entitats com la DGT.

La DGT recomana fer un ús responsable de la climatització

Alguns dels consells per part d'aquest organisme passen per intentar evitar grans acceleraments i grans frenades, conduir de tal manera que el cotxe mai no vagis massa revolucionat, portar sempre una pressió correcta els pneumàtics i, a més, fer un ús responsable del sistema de climatització.

I és que no és que sigui precisament cap secret que fer un ús excessiu de la calefacció o de l'aire condicionat acaba derivant en un augment notable del consum. Així, si bé és cert que hi ha moments al llarg de l'any al nostre país en què la calefacció i l'aire condicionat són més que necessaris, en la DGT recorda que l'augment del consum del cotxe pot estar entre un 10 i un 20 % fent ús d'aquest sistema de climatització.

El millor en aquest cas és, especialment si sabem que serem una estona dins de l'habitacle, no optar per temperatures molt altes ni molt baixes ni una potència massa exagerada, sinó optar per una temperatura mitjana i un nivell de potència sota perquè a poc a poc el cotxe vagi agafant la temperatura ideal sense que això acaba repercutint en un consum excessiu.