Fins fa molt poc, marques com Peugeot, Seat i Toyota sabien molt bé que un dels seus principals motius de preocupació quant a xifres de vendes era Dacia, la marca low-cost de referència a les carreteres europees.
De fet, tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint alguns dels models d'aquestes marques per adonar-se'n que quatre de les seves opcions són les que ocupa actualment les quatre primeres posicions en el pàrquing dels cotxes més venuts a Espanya en aquest 2023.
Mentre que el Seat Arona pot presumir de ser el model més venut, aquest SUV de mida urbana el segueixen el Dacia Sandero, el Toyota C-HR i el Peugeot 2008. Això sí, veient les xifres de vendes que ha guanyat un model en concret en aquest passat, evidentment aquestes quatre marques estan preocupades, sobretot a llarg termini.
I és que no has anat a altre que el MG ZS el que ha acabat el mes d'abril passat sent el sisè cotxe més venut a Espanya en el rànquing general així com el segon en la categoria dels models amb motor de gasolina. Tot un èxit que, evidentment, provoca que s'hagi molts els fabricants que s'estan prenent seriosament a aquest model.
El MG ZS espanta les grans marques
Per molt que tenint en compte les xifres de vendes del primer quadrimestre de 2023 aquest model ocupa la posició 43 en el rànquing general dels cotxes més venuts al nostre país en la qual cosa portem d'any, una posició molt allunyada de les primeres, la tendència a l'alça que estan registrant les vendes d'aquest súper low-cost el converteixen en un dels principals models que cada vegada tenen més en compte les marques generalistes així com Dacia.
Entre altres coses perquè són molt pocs els models que poden rivalitzar amb aquest ZS quant a relació qualitat preu actualment a Espanya. Tal com podem veure al configurador del fabricant, si optem per fer ús de totes les promocions i descomptes aplicats actualment, la versió més senzilla d'aquest model es queda per sota dels 14.000 €, un preu molt interessant tenint en compte que es tracta d'un sud de mida urbana que arriba amb un equipament i un motor senzills però més que suficients per al dia a dia.
Veurem com evolucionen les vendes d'aquest model en els propers mesos, però ja és una realitat que estigui ZS és un model de moda a Espanya.