Peugeot no és precisament una marca jove al mercat, més aviat al contrari. Els francesos porten molts anys sent un dels fabricants de referència a Europa i a Espanya, amb models ja molt contrastats i que generació rere generació, van millorant en tots els sentits.

I un bon exemple d'això és la nova generació del 308, un compacte que porta ja dècades sent una de les millors armes de la marca i que, malgrat que ha anat canviant de nom, sempre ha tingut en la seva excel·lent relació qualitat/preu una de les seves millors armes.

És més, com bé saben a la marca, per molt que els SUV no facin cap altra cosa que créixer en vendes de forma constant a Europa, continua sent molts els que prefereixen optar per un model compacte abans que per un SUV.

 

D'una banda, perquè són models més barats i, per un altre, perquè són models més àgils, amb millors coeficients aerodinàmics i, per tant, també amb millors consums. A més, no són pocs els que continuen considerant que, per molt que els SUV siguin ara els models de moda, quant al disseny els compactes i les berlines continuen estant diversos passos per davant.

El Peugeot 308 familiar torna amb una versió perfecta per a tota la família

A la marca ho saben, per això, més enllà de potenciar evidentment les vendes dels seus 2008 i 3008, les seves dues SUV de referència, estiguin fent el mateix amb els 208 i 308, dos models que poden presumir de ser, fins i tot, més interessants que els SUV.

En el cas del 308, el seu llenguatge de disseny ha fet d'ell un dels compactes més elogiats i lloats dels últims temps. La nova generació segueix els passos de l'anterior en matèria de dinamisme, qualitat i prestacions, però amb un toc més elegant i esportiu.

Una nova generació en la qual Peugeot ha volgut continuar apostant per la versió SW, la versió familiar. Una versió que canvia el seu disseny en la part posterior per a, sobretot, guanyar molt espai de càrrega. I és que la capacitat de càrrega al maleter d'aquest 308 SW és de 608 litres, gairebé 200 més que els que té la versió normal, que es queda en 418.

 

Una versió pensat per i per a les famílies a les quals els agraden els viatges amb cotxe, amb molt espai i habitabilitat i, també amb una àmplia gamma mecànica. I és que a la marca han optat per fer d'aquest nou 308 SW, un model mític dins del seu catàleg, un model amb versions tant de gasolina o dièsel així com versions PHEV amb motors híbrids endollables que, sent evidentment més cares, es poden aprofitar dels beneficis de poder lluir l'etiqueta ZERO de la DGT.

Amb preus des dels 24.950 euros en el cas de la versió bàsica de gasolina, 27.750 euros en el cas del dièsel i 35.480 euros en la versió PHEV, aquest 308 SW és un 'pla b' molt top al 3008.