Amb gairebé 9000 matriculacions, l'autèntica referència de Peugeot al nostre país no és altre que el 2008, un SUV de mida compacta que pot presumir de ser ni més ni menys que el quart cotxe m'has matriculat en el que portem d'any a les carreteres espanyoles.

Un model que tan sols té per davant quan rivals directes al Seat Arona i el Toyota C-HR, dues opcions molt diferents tant per preu com per categoria. Això sí, en Peugeot saben molt bé que, si bé és cert que el 2008 continua sent el seu model estrella, hi ha un model en concret que ja va arrasar a Europa en el passat 2022 i que està començant destacar de forma notable en aquest 2023 a les carreteres espanyoles: el 208.

 

No és casualitat el model més barat que té actualment Peugeot a la venda serà també un dels més venuts a les carreteres espanyoles, sobretot tenint en compte que el preu dels automòbils augmentat de forma notable en els últims anys.

Sent com és una opció amb una excel·lent relació qualitat preu, cada dia són més els que van en aquest utilitari francès una alternativa molt interessant a models com el Dacia Sandero, que és més barat però alhora arriba molt pitjor dotats en tots els sentits.

El Peugeot 208 continua guanyant terreny a Espanya

És més, veient les xifres de vendes que han aconseguit aquests dos models el mes de maig passat, per molt que el 2008 hagi aconseguit més de 1400 vendes i segueixi situat en la quarta posició del rànquing general en el que portem d'any, el fet que el 208 hagi aconseguit gairebé el doble de vendes i hagi acabat el mes de maig passat com el tercer cotxe més matriculat a Espanya evidencia el bon ritme de vendes que està tenint aquest utilitari.

 

Cert que el 208 acumula en general gairebé 2000 matriculacions menys que el 2008, però el fet que ocupa la 13a posició i sobretot, sigui un model que està anant a més en els últims mesos, no fa cap altra cosa que deixar molt clar que, per molt que els SUV sigui la carrosseria de moda a Espanya, el baix preu dels utilitaris atractius com el 208 els converteix en accions molt interessants.

Evidentment serà molt difícil que l'utilitari acabi superant al SUV a final d'any, però no seria estrany que la distància a poc a poc s'anés reduint entre aquests dos models i que el 208 acabés dins del Top 10 a Espanya.