Marques com Opel saben molt bé que la indústria de l'automòbil està vivint diversos canvis en els últims temps. El més evident d'ells és el que afecta als motors, amb l'electrificació guanyant cada vegada més pes als mercats més potents nivell mundial.

En aquest sentit, no és que sigui un secret que els models 100 × 100 d'elèctrics van a acabar sent els que regnin a les carreteres de tot el planeta. Això sí, no tan sols els motors són els que estan provocant que moltes marques variïn el seu full de ruta en els últims temps. I és que el disseny dels cotxes ha variat molt en els últims anys, sent ara els SUV la carrosseria que més adeptes gana cada dia que passa als principals mercats a nivell mundial.

 

Una carrosseria que ha provocat que siguin dues de les carrosseries que durant molts anys més vendes van acumular en mercats com l'espanyol i l'europeu les que ara es vegin en una segona o tercera fila. No són d'altres que les berlines i els monovolums.

Opel intenta reanimar les vendes d'un model que sembla ja més que destinat a desaparèixer

Són diverses les marques que, de fet, han optat per renunciar a elles de forma més clara i evident. En el cas de Opel, els alemanys sí que continuen apostant per les berlines, encara que és una aposta menor en comparació amb la que estan portant acabo els alemanys amb els SUV.

 

I un bon exemple d'això és el Opel insígnia, una berlina que va néixer a finals dels 2000, en una època en què aquest tipus de models encara tenia certa presència als mercats europeus. Ara és ja evident que és un model que cada vegada compta amb menys adeptes i que el més probable és que sigui un dels sacrificats dins de no molt temps per part de la marca alemanya.

Tanmateix, amb l'evident intenció que les seves vendes augmentin encara que siguin una mica, Opel ha aplicat un descompte ara a la seva Insígnia Grand Sport, la versió més esportiva de la seva berlina, de més de 8.000 €. D'aquesta forma, tal com podem veure en quecochemecompro.es, el preu de la versió Grand Sport de l'insígnia part des dels menys de 34.000 €.

Un model que compta amb un motor dièsel de 174 cavalls i amb un equipament de sèrie més que complet. En aquest sentit, es tracta d'un model amb una excel·lent relació qualitat preu.

 

Però el problema de Opel és que és un model el disseny del qual ja no encaixa dins de les tendències actuals i que el més probable és que, per molt que aquest intent de ressuscitar a la seva Insígnia sigui encertat, serà molt difícil que aquest model recuperi els nivells de vendes que tenia fa ja uns anys. Això sí, ningú no podrà dir que la marca alemanya no ha fet tot el possible perquè així sigui.