El Mercedes GLA és un dels SUV compactes que més èxit està tenint en el seu segment a Espanya. És cert que, com sol passar amb els Mercedes, el seu alt preu està provocant que opcions també prèmium però més barates com l'Audi Q3 o el BMW X1 estiguin aconseguint més vendes.

Tanmateix, cada vegada són més els que opten per aquest model per davant del Clase A pel seu aspecte més camper i per aquesta sensació de conduir un model més robust. Un GLA que la marca ha dotat també d'una versió híbrida endollable. Saben en Mercedes que, per molt que la quota d'aquest tipus de models amb aquests motors sigui encara molt menor a Espanya, han de ser presents en aquest mercat.

 

Això sí, tenint en compte que és un model top i que a sobre arriba amb un motor PHEV, el seu preu no és que sigui precisament sota. Com veiem en quecochemecompro.es, el preu de partida de la versió PHEV del GLA és de 48.685 euros. En aquest cas, aquest SUV compta amb un motor híbrid endollable amb etiqueta ZERO de la DGT amb 218 cavalls de potència.

El problema en el seu cas és que fregar els gairebé 50.000 euros és una cosa que està provocant que sigui molts els que busquin alternatives. I una d'elles és precisament en una de les marques de moda en els últims dies: Alfa Romeu

L'Alfa Romeo Tonale és un 'pla b' gairebé 10.000 euros més barat que el Mercedes GLA PHEV

I és que la marca italiana ja ha iniciat la comercialització del seu nou Tonale, un SUV que està cridat a ser un dels principals rivals de les prèmium amb un disseny molt atractiu i una qualitat/preu molt top.

Sobretot perquè, com bé saben els que ja estan interessats en ell, aquest Tonale arriba ara amb una edició especial de llançament que costa 39.000 euros, és a dir, gairebé 10.000 euros menys que el GLA PHEV.

Això sí, es pot destacar que bona part de la diferència de preu arriba perquè, a diferència del Mercedes, aquest Tonale compta amb un motor de gasolina de 130 cavalls associat a un sistema de micro hibridació que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT. No és evidentment una mala mecànica, però no està a l'altura de la del model alemany.

 

On sí que es nota que aquest Tonale és un model prèmium és al seu equipament, i més en aquesta Edizione Speciale en la qual la marca italiana l'ha dotat amb elements molt top com el sistema d'accés i engegada sense clau, la contraporta posterior amb obertura elèctrica i funció de mans lliures, les lleves de canvi d'alumini o la connectivitat 4G amb actualitzacions sense fil.

Així, aquest Tonale es presenta com una alternativa molt interessant a un Mercedes GLA PHEV que, malgrat que està un pas per davant, el seu preu acaba sent massa prohibitiu fins i tot per als que busquen un prèmium.