El Volkswagen Golf ha estat un dels models que més ha ajudat la marca alemanya a convertir-se en la referència del mercat europeu des de fa ja moltes dècades. Un Golf que pot presumir d'anar ja a buscar la vuitena generació i de ser un dels models més venuts en la història de les carreteres europees.

Si bé és cert que, sent com és un model de Volkswagen, té un preu de mitjana per sobre dels generalistes, també ho és que el seu preu es queda per sota de les prèmium, i això és el que fa d'ell un model perfecte per a aquells que busquen qualitat a bon preu.

El problema en el seu cas és que, com els està passant a altres compactes tan mítics al nostre mercat com és el cas del Ford Focus, el Opel Astra o el Seat Lleó, l'auge dels SUV has provocat que el Golf hagi perdut bona part de la seva quota de mercat en els últims anys.

 

Tenint en compte a més que Volkswagen, com la resta de marques, es troba en ple procés de canvi cap a l'electrificació total de la seva gamma, no són pocs els que es pregunten quin és el futur del Volkswagen Golf d'aquí a uns anys.

Volkswagen es planteja fer del Golf GTI un model elèctric

Dubtes que van sorgir després d'unes declaracions de Thomas Schäfer, el CEO de Volkswagen, en les quals apuntava que "Haurem de veure si val la pena desenvolupar un nou vehicle que no vagi a durar set o vuit anys complets". Per sort, segurament veient l'impacte d'aquestes paraules en els últims mesos, el màxim responsable de la marca alemanya a cabell tranquil·litzar aquells amants d'un dels seus models estrella assegurant que el Golf tindrà continuïtat al seu catàleg.

"Tenim marques icòniques com Golf i GTI. Seria una bogeria deixar-los escapar o morir. No ens desfaríem del nom de Golf de cap manera", ha apuntat, assegurant que la possibilitat que a la marca obren la possibilitat de crear un Golf dins de la família ID.

 

"Hi ha una connexió amb Volkswagen i ID., i no hi ha necessitat de cancel·lar" i "Volkswagen podria tenir un ID. Golf. No deixaríem anar el nom de Golf, de cap manera. El ID.3 mai no ha estat un successor del Golf, és més un Golf Plus», apunta Schäfer. És evident llavors que, per molt que s'obri la possibilitat que arribi una nova generació dels Golf GTI, tot fa pensar que, en un futur no molt llunyà, aquest model, una referència entre aquells per buscar un compacte esportiu amb motors de gasolina, podria passar a ser un model 100 × 100 elèctric.