No fa falta ser precisament un expert en la indústria d'automòbil per saber que el Nissan Qashqai pot presumir d'haver estat un dels principals responsables de l'èxit dels SUV en els últims anys tant a Espanya com a Europa. És més, no van ser pocs els que van lloar l'aposta de la marca japonesa amb aquest model, un dels SUV generalistes que es van posar a la venda a les carreteres espanyoles i europees i que, en la seva primera generació, es va convertir en un èxit absolut que va convertir alhora a la marca japonesa en tot un referent en aquest segment.

Tanmateix, els que segueixen atentament les notícies dels del Japó saps molt bé que Nissan està passant per un dels moments més complicats de la seva història recent, i no són precisament pocs els que temen els desastrosos resultats que es donarà conèixer el proper 13 de maig, quan la marca anuncia els resultats fiscals de l'any passat.

 

S'espera que les pèrdues siguin enormes, fins al punt que són evidentment molts els que comencen a deixar molt clar que algunes de les decisions i estratègies que han pres a la marca en els últims anys pot ser que acabin sent irreversibles, i més en un context com és l'actual amb una indústria automòbil en la qual no hi ha res clar i és molt difícil encertar referent a estratègies a llarg termini.

El Nissan Qashqai no salva el drama de la marca

En aquest sentit, és cert que aquest Qashqai continua sent, per exemple a Espanya, un dels models més venuts de la seva categoria, però a nivell de xifres de vendes globals és un model que en aquesta tercera generació està molt lluny de les xifres de vendes que van aconseguir la primera i la segona.

D'altra banda, es pot destacar que altres models del fabricant com és el cas Juke o de l'Ariya, una aposta elèctrica, no estan tenint els resultats esperats, i quines decisions com carregar-se al Micra de combustió (tornarà en forma d'elèctric) abans de temps no han estat precisament les més encertades.

 

Evidentment Nissan continua sent un dels principals protagonistes de la indústria a nivell mundial, i costa imaginar-se que la marca japonesa acabi desapareixent, però el cert és que el seu futur a curt termini és molt incert, i no són pocs els que asseguren que els resultats que es donin a conèixer en els propers dies poden marcar un abans i un després.