Com a bona marca japonesa que és, ni s'ho pot presumir d'haver-ne tingut als seus catàlegs alguns dels esportius més interessants de la història de l'automoció. Models com el GT-R, el Fairlady, el 240Z, el 300 ZX, o fins i tot el 370Z eren en el seu moment models pensats per a aquells conductors que buscaven abans que res diversió al volant, i una dinàmica de conducció que fes d'ells cotxes àgils, potents i en els quals pujar de revolucions era sinònim de diversió.
Tanmateix, en els últims temps la indústria ha canviat molt en aquest sentit, deixant aquest tipus de models en un tercer quart pla i donant prioritat, fins i tot en els segments A i B on els models esportius sempre havien tingut certa protagonisme, a la comoditat i a l'eficiència.
És cert que continuïn existint compactes o utilitaris esportius, però també ho és que, a diferència del que va ocórrer fa un temps, avui dia l'esportivitat i arribava més en tota la part estètica i de tecnologia que no tant en la part mecànica.
Nissan vol tenir un elèctric esportiu
No és casualitat llavors que, sumat al fet que avui dia prioritzen abans l'eficiència i el confort que l'esportivitat i el dinamisme, des de Nissan apuntin, en concret Iván Espinosa, el vicepresident sènior de Planificació Global de Nissan, que "els fabricants d'automòbils, en general, s'han oblidat de la passió pels automòbils".
És per això que és un dels plans que té Nissan és el de posar a la venda, encara que no se sap ni com ni quan, un model esportiu amb un motor 100 × 100 elèctric que realment torni a connectar amb aquells conductors joves apassionats pel món del motor, un tipus de client cada vegada menor a nivell mundial.
No és gens fàcil crear un model elèctric que pugui presumir de ser esportiu en tots els seus sentits i no tan sols en la part estètica Y alhora que tingui un preu contingut, però aquest és el propòsit de la marca japonesa de cara als propers anys. Evidentment les grans xifres de vendes no les aconseguiran models esportius com el que estan planejant a la marca nipona, però, com ha succeït en el seu moment amb els motors de combustió, Nissan no vol oblidar-se de tot d'aquells conductors que busquen una mica més que un model amb un motor eficient i molta digitalització.