Nissan és una de les marques japoneses que milloris resultats està obtenint els últims temps en tots i cada un dels mercats en els quals és present. Com a bona marca generalista que és, i com a bona marca multinacional que és, els japonesos saben molt bé que han d'adaptar tots i cada un dels seus catàlegs als mercats en els quals venen els seus models.

Entre altres coses perquè les diferències de tendències als diferents mercats a nivell mundial no són precisament petites. No han de veure els gustos dels consumidors en mercats com el d'Europa, el d'Amèrica o el d'Àsia.

Si bé és cert que els tres mercats són molt importants, les vendes dels mercats asiàtics van cada vegada a més dels últims anys. És per això que, tal com han fet a Europa potenciant les vendes del Nissan Qashqai, la marca japonesa acaba de llançar un model per augmentar de forma més que considerable les seves vendes al seu mercat natal, en japonès.

 

De fet, van ser precisament el mercat japonès i l'europeu els únics dos mercats en els quals la marca nipona va acabar amb números vermells l'any passat, per això volen potencial precisament a la venda en aquests dos mercats tan importants.

Nissan presenta al Japó el seu Sakura, un model que arrasaria a Espanya

Com bé saben els que sempre estan molt atents a les novetats al mercat japonès, una de les carrosseries que en els últims anys ha guanyat molt pes al Japó són els Key Car, models pensats per i per a la ciutat ,con unes dimensions molt reduïdes i que solen arribar amb motors 100 × 100 d'elèctrics.

I un dels que assegurança aconseguirà millors xifres de vendes en els propers anys és aquest Nissan Sakura, un petit elèctric pensat per desplaçar-se pels entorns urbans del Japó, amb un disseny 100 × 100 asiàtic i amb una relació qualitat preu més que interessant.

I és que aquest petit model tindrà un preu d'uns 13.000 € al Japó, un preu molt atractiu tenint en compte que és un elèctric amb un motor de 50 cavalls i amb una autonomia que ronda els 180 km. Sent com és un model pensat per i per a la ciutat, són xifres ja més que interessants.

 

Si bé és cert que aquest tipus de models no han acabat de triomfar a les carreteres europees, entre altres coses perquè són models que per molt que siguin més barats que els utilitaris o els compactes continuen tenint preus molt cars, no seria estrany que si Nissan posés a la venda aquest Sakura a Espanya i a Europa i mantingués una política de preus tan baixa com la que està aplicant al seu mercat natal segurament, aquest Key Car sí que tindria molt èxit.

De moment, això sí, res no fa pensar que la marca japonesa vagi a moure fitxa en aquest sentit, ja que una de les seves prioritats és precisament reforçar-se al seu mercat natal.